روزانه های سینمایی
می توانستیم برنامه های بهتری داشته باشیم

می توانستیم برنامه های بهتری داشته باشیم

در نظر سنجی در حال انجام "خبر آنلاین" پیرامون سریال های نوروزی شبکه های سیما، کاربران که حدود ۱۴۰۰۰ نفر هستند تاکنون، سریال "پایتخت ۲" را برگزیده اند.

"پایتخت ۲" موفق به جلب نظر ۸۵ درصد از مخاطبان شده است و چهار سریال دیگر ۱۵ درصد باقیمانده را به خود اختصاص داده اند. به موجب این گزارش؛ "آب پریا" و " هفت سین" به ترتیب با ۷ و پنج درصد در رتبه های بعدی نظر سنجی قرار دارند.

فاصله معنادار "پایتخت ۲" با دیگر مجموعه ها گویای شکست کامل سایر مجموعه ها در کوران رقابت موجود است و این پرسش باقی است که ساعات فراغت مردم را در تعطیلات طولانی نوروز کدام شبکه ها و رسانه ها پر کرده اند.؟

متاسفانه مشاهدات موجود از گرایش بخش قابل توجهی از مردم به تلویزیون های ماهواره ای و برنامه های آنها دارد و به نظر می رسد، رسانه ملی از سایر آیتم های جذاب برای رونق بخشیدن به برنامه هایش غفلت ورزیده است.

شاید نظر مساعد بیشتر تلویزیون به تولیدات سینمای ایران و یا سفارش کار به طنز پردازانی مثل مهران مدیری و دعوت از مجری – مولفانی مانند فرزاد حسنی، احسان علیخانی و رضا رشید پور می توانست، وضعیت بهتری را به آرایش رسانه ای کشورمان در رقابت با رسانه های بیگانه ببخشد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید