روزانه های سینمایی
نمایش خانگی فاخر پوش شد

نمایش خانگی فاخر پوش شد

انتظارها سرانجام به پایان رسید و راه برای انتشار نسخه ویدیویی فیلم سینمایی "راه آبی ابریشم" هموار شد. محمد بزرگ نیا کارگردان تکنیکی سینمای ایران که اصولاً دلبستگی خاصی به فیلم هایی با قصه های دریایی دارد، "راه آبی ابریشم" را در معرض دید و قضاوت مخاطبان انبوه نمایش خانگی ایران قرار داد.

برای نگارنده که در روزهای فیلمبرداری پروژه روزی را در پشت صحنه تولید فیلم حضور داشته است، درک ظرایف و دقایق کاری کارگردانی بزرگی مثل بزرگ نیا بهتر قابل درک است.

بزرگ نیا برای بازسازی و ساخت وسایل و اکساسوارهای فیلم به اتفاق همسرش که طراح صحنه فیلم است، کتابخانه ها و مراکز اسنادی کشورهای حاشیه خلیج فارس را یک به یک زیر پا گذاشته و با دقت و حوصله تمام برای فضا سازی باور پذیر فیلمش، از جان و دل مایه گذاشته است.

کارگردان "کشتی انجلیکا" در "راه آبی ابریشم" قدم در راهی گذاشته است که سینمای ایران برای حضور در بازارهای جهانی سخت بدان محتاج است. فیلم اخیر نخستین پروژه از سلسله فیلم هایی است که بناست آنها را تولیدات فاخر سینمای ایران بدانیم. فاخر نه بدان معنا که فقط پر هزینه هستند بلکه بیشتر بدان خاطر که در طراحی و اجرا از نگارش سناریو تا اجرا و عملیات پس از تولید همه چیز در قد و قواره کاری کاملاً علمی و هنری و حساب شده به انجام رسیده است.

علاقمندان سینما می توانند "راه آبی ابریشم " را به چشم یک پروژه درسی دیده و از آن نکات زیادی بیاموزند.

دوستداران بازی های بهرام رادان که حالا مدتی است او را بر پرده سینماها نمی بینند، می توانند بازی های مدیریت شده او را زیر نظر کارگردانی کار بلد ببینند و هنرنمایی او را در کنار بزرگانی چون انتظامی و ارجمند ارزیابی کنند.

موسسه "ریز موج سیستم" ناشر شصت و نهمین فیلم ایرانی سال و یکی از بهترین فیلم های امسال است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

    •  چه سوال خوبی. اکران خصوصی فیلم گهواره ای برای مادر به اتفاق اقای پناه بر خدا رضایی کارگردان فیلم و خانم حمیدی در جمع طلبه های خانم. قبل از جشنواره هم فیلم بی خود و بی جهت در سینما

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید