روزانه های سینمایی
آژانس مسکن اهل قبور

آژانس مسکن اهل قبور

شاید برای کمتر کارگردانی پیش آمده باشد که در یکسال دو فیلم از او به اکران عمومی در آمده باشند و درست یکسال بعد همان فیلم ها در شبکه نمایش خانگی توزیع و عرضه شوند. این اتفاق برای کارگردان فیلم های سینمایی "خانواده ارنست" و " قبرستان غیر انتفاعی" رخ داده است.

محسن دامادی نویسنده و کارگردانی است که متاسفانه فیلم هایش شوق برانگیز نیستند و در خوشبینانه ترین حالت فیلمسازی متوسط الحال است. ناخواسته پس از تماشای فیلم های او ردی از خاطره خوش و درکی تازه از محیط پیرامون در ذهن باقی نمی ماند.

نگاه کنید به فیلم اخیر او "قبرستان غیر انتفاعی" که ایده خوبی را فقط در حد طرح نگه می دارد و همانند وزنه برداری که زیر وزنه سنگینی تاب تحمل را از دست می دهد، به قصه های فرعی و داستانک های بی ربط می پردازد و از بسط و گسترش ایده راه اندازی قبرستان عیر انتفاعی که در جای خود موضوع بکر و جذابی است در می ماند.

بر خلاف نام فیلم و جمله تبلیغاتی "مرده های خود را به ما بسپارید"، داستان در ایستگاه قبرستان توقف زیادی ندارد و در دفتر واگذاری و پیش فروش قبر، به چند جمله اس ام اس گونه اکتفا می شود.

محمد مطیع بازیگر خوش نام سینما و تلویزیون ایران کاش در سفرهایی که به ایران دارد فقط برای دخل و خرج سفرهایش به ایران و سوئد تن به هر کاری ندهد. دریغ است از او و بازی زیر پوستی اش، ۸۰ دقیقه فقط داد و فریاد بشنویم و گلوله های دشنام و ناسزا از زبان او و خمسه به یکدیگر شلیک شود.

تنها غافلگیری فیلم "قبرستان…" ارائه سیمایی متفاوت از ستاره اسکندری و بازی او در نقش زنی پا به سن گذاشته است. 

شصت و هفنمین فیلم ایرانی سال را موسسه " تصویر گستر پاسارگاد" به بازار ویدیو روانه کرده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید