روزانه های سینمایی
تقدیر می شود از…

تقدیر می شود از…

در این پست به جای مرور کلیشه ای رویدادهای هفته، جنبه های مثبت حوادث را بازخوانی می کنیم تا به سهم خود مشوق و مروج کارهای خوب باشیم.

بازیابی اعتماد

" موسسه گلرنگ رسانه " به خاطر انجام مراسم قرعه کشی اولین سری جوایزی که وعده آنها را داده بود، به برداشته شدن دیوار بی اعتمادی بین مردم و سریال های شبکه کمک کرد. این اقدام در حالی صورت گرفت که برای پرداخت جوایزی به ارزش صدها میلیون تومان، موسسه منتظر افزایش تدریجی تیراژ محصول و تیراژ آن ننشست. قطعاً پاسخ مردم با خرید نسخه های بیشتری از مجصول در آینده متجلی خواهد شد.

سرنای خوش صدا

موسسه سینما ۲۴ به عنوان تامین کننده و خریدار امتیاز البوم موسیقی "سرنای نوروز ۹۲" پیشاپیش رایحه بهار را به مخاطبان نمایش خانگی هدیه کرد. اگر چه اسم البوم می توانست بهتر انتخاب شود، تجدید دیدار مخاطبان شبکه با گروه موفق "رستاک" کاری ستودنی است. پیش بینی می شود در روزهای آینده فروش محصول اوج بیشتری به خود گیرد.

سینمای تخیلی

فیلم های جذاب و سرگرم کننده "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" و "هتل ترنسیلوانیا" هفته ای رویایی را برای نمایش خانگی ایران رقم زدند. موسسه "ریز موج سیستم" در سکوی نخست تامین و عرضه عناوین مطرح و جهانی در هفته ای که گذشت، به تنهایی قرار گرفت.

جملات کلیدی هفته

دبیر جشنواره سی و یک فیلم فجر در مصاحبه ای خواندنی با "فارس" در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگار که جشنواره را به دلیل اهدای جایزه به هنرمندان ضد نظام! مورد انتقاد قرار داده است، به خوبی گفته است که "معیار صلاحیت فعالیت و حضور یا عدم حضور یک فرد را جشنواره تعیین نمی کند اگر افرادی فعالیتی بر علیه نظام انجام دادند، مراجع امنیتی و قضایی وجود دارند که مجوز فعالیت یا عدم فعالیت افراد را می دهند. وقتی کسی اجازه فعالیت دارد یعنی اینکه اجازه جایزه گرفتن هم دارد. ما حق نداریم به واسطه اینکه می خواهیم اتهام وارد کنیم محل قضاوت شخصی افراد باشیم. ما باید کار افراد را مورد توجه قرار دهیم."

سین های نوروزی سینما

شورای صنفی نمایش بدون هیچگونه حاشیه ای ترکیب و تنوع نسبتاً مناسبی را برای اکران نوروزی سینماها تصویب کرد. فرصت سه هفته ای تا نوروز مجال کافی را برای تهیه کنندگان و شرکت های پخش می دهد تا با دقت و حوصله تمهیدات لازم را برای تبلیغ و اطلاع رسانی فیلم هایشان در نظر گیرند. خوشبختانه فیلم های منتخب فاقد پیشینه سوئی! در بین بعضی از مجامع هستند.

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید