روزانه های سینمایی
فصل سوم سه شد!؟

فصل سوم سه شد!؟

پیگیری گزارشگر سمج این روزنامه نیز به نتیجه نرسید و معلوم نشد که چرا "قلب یخی" در میانه راه از تپش باز ایستاد و زمان توزیع قسمت های باقیمانده آن کی خواهد بود.

در لابلای سطور سفید گزارش روزنامه هفت صبح که دوشنبه سی بهمن منتشر شد، این خبرها بیرون زد که سرمایه گذار با موسسه پخش کننده به اختلاف خورده است و علیرغم آنکه پخش کننده چنین مطلبی را تکذیب می کند، می توان حدس زد که درست شبیه موارد پر شمار گذشته، سرمایه گذار و یا تهیه کننده دلیل فروش نرفتن محصول را قصور و یا بی تدبیری شرکت پخش کننده دانسته است.!

در گذشته نیز مجموعه هایی مانند؛ "قهوه تلخ " همین "قلب یخی" و "شبکه کودک عموپورنگ" بارها با شرکت های پخش مختلفی توزیع شدند و دست آخر هم جز کدورت و دلخوری اثر دیگری در روابط بین تهیه کننده ها و شرکت های پخش باقی نماند.

البته خروج بعضی از شرکت های پر ادعای پخش از گردونه رقابت و فعالیت در شبکه نمایش خانگی، این نتنیجه را در پی داشت که در همه موارد مشکل از کیفیت محصول تولیدی نبوده است و بی عرضگی و غرض ورزی شرکت های پخش نیز می تواند عامل شکست پروژه هایی در شبکه شود.

این مطلب بویژه در مورد شرکت های پخش غیر تخصصی مصداق بیشتری دارد و لطمات غیر قابل جبران آنها تا مدت ها دامنگیر موسسات طرف قرار داد و کل شبکه خواهد بود.

 به هر حال اگر چه در فضای مجازی این مطلب از قول عوامل سریال گفته شده بود که:

دوستان عزیز! مشکلات در حال برطرف شدن هستن. پوزش ما رو به خاطر این تاخیر های ناخواسته بپذیرید

همونطور که میدونید شرایط کار کردن در هر زمینه ای خیلی سخت تر از (حتی یک ماه) قبل شده.

اما به زودی با قسمت ۱۷ و ۱۸ در کنار شما خواهیم بود.

با این حال بازهم اتفاقی نیفتاد جز آنکه خشم و عصبانیت علاقمندان در فضای مجازی روز به روز شدت گرفت.

توقف ۵ هفته ای توزیع فصل سوم "قلب یخی " در شرایطی رخ داده است که تصویربرداری ۹۵ درصد کار انجام شده است و با صرف سرمایه برای عملیات پس تولید و در نهایت تکثیر و توزیع می توان، به ختم پروژه اندیشید.

تهیه کننده سریال که مدتی است در انظار عمومی دیده نمی شود و تماس ها را پاسخگو نیست، چاره ای ندارد جز آنکه دامنه تلاش هایش را برای تعیین تکلیف سریال وسعت دهد و درصدد جذب حامیان مالی دیگری برآید. در این فاصله پخش کننده سریال اذعان کرده است که تهیه کننده با شرکت های دیگری برای ادامه پخش سریال وارد مذاکره شده است و تا پایان هفته آینده قسمت تازه ای از مجموعه به بازار ارائه می شود. اینکه پخش کننده سابق سریال، به نیابت از تهیه کننده وعده توزیع مجدد سریال پس از وقفه ای ۴۰ روزه را می دهد، پدیده شگفتی است که فقط در ایران رخ می دهد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید