روزانه های سینمایی
نوزایی در اشکال تبلیغی

نوزایی در اشکال تبلیغی

طراحی پوستر تازه و متفاوت برای آثار سینمایی ایرانی منتشر شده در شبکه نمایش خانگی، معمولاً به نتیجه بهتری نسبت به نمونه های مشابه سینمایی انجامیده است. اگر سال های پیش معمولاً موسسات به باز نشر پوسترهای موجود در دفتر تهیه کنندگان مبادرت می ورزیدند، در این سالها با ظهور شرکت های پخش تخصصی و فعالیت پخش های مویرگی و از هم مهمتر رقابت شرکت ها بر سهم بازار، استفاده از طراحان خوش ذوق و کار بلد در کانون توجهات قرار گرفته است. نگاهی به پوستر فیلم هایی نظیر "چک" و یا "گلچهره" به خوبی گویای گیرایی و چینش درست عناصر و تاکید بر فاکتورهای جذاب است.

از سوی دیگر تجدید نظر در قطع و اندازه پاکت و ولت فیلم ها نظیر آنچه که اخیراً موسسه "هنرنمای پارسیان" برای نشر آثار کلاسیک سینمای جهان برگزیده است، اشتیاق خریدار را برای تهیه اثر دو چندان می کند. شبیه این اقدام اخیراً از سوی بعضی از هفته نامه ها و ماهنامه ها در گرایش به قطع رقعی نمود یافته است.

غرض آنکه تحولاتی از این دست اقتضای بقا در بازار و توفیق در کار اقتصادی است. به همین خاطر جا دارد در دومین جشنواره فیلم های ویدیویی در سال آینده، ارزیابی و داوری مزیت های تبلیغی و اطلاع رسانی موسسات نیز بصورت جداگانه مد نظر قرار گیرد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • می خواستم از موسسات رسانه های تصویری ، کیمیا نما ، تصویر گستر پاسارگاد وهمچنین فیلمسازان جوان (۲ کار آخر) برای انتخاب پوستر اصلی فیلم تشکر کنم. اینکار به ثبت پوستر نسخه ی اکران در حافظه ی مخاطب کمک شایانی می کند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید