روزانه های سینمایی
عرق ریخته و مزد نگرفته

عرق ریخته و مزد نگرفته

وقتی عوامل فنی و خدماتی پروژه ای پر هیاهو راه بگیرند و برای رسیدن به مطالبات پرداخت نشده اشان، درب اتاق های مرجع نظارتی را بکوبند یعنی تلاش آنها برای استیفای حق و حقوقشان به جایی نرسیده و ناامیدانه و عصبی مدد از دولت می خواهند.

بدهی تهیه کنندگان تولیدات ویدیویی و حتی سینمایی به نیروهایی که با آنها قرارداد داشته اند و پا درمیانی نهادهای صنفی و دستگاه ناظر دولتی در این مسئله، امر چندان غریبی در این سالها به حساب نمی آید. اما پشت گوش انداختن دستمزدهای دو تا سه میلیون تومانی افراد ضعیف و بی پناه آن هم از سوی پروژه ای که میلیاردها تومان صرف تولید و عرضه آن در شبکه نمایش خانگی شده است و ای بسا بعضی از سوپر استارهای آن جلو جلو دستمزدشان را گرفته باشند، هیچ توجیه منطقی و اخلاقی نداشته و با اصول کار حرفه ای مغایرت آشکار دارد. توقف تولید و یا تکثیر و توزیع هر مجموعه ای -خواسته یا ناحواسته – نباید دستاویزی برای تضییع حقوق زحمتکشانی باشد که تریبونی برای پژواک حرف ها و دردرهای شان ندارند. در خانه اگر کس است یک حرف بس است!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام به میلاد عزیز تو پیج ریز موج سیستم خوندم فیلم بعدی این موسسه به احتمال بسیار زیادراه ابی ابریشم هست. تا اوایل اسفند دیگه باید بیاد.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید