روزانه های سینمایی
شاهکار بازیگری علی نصیریان

شاهکار بازیگری علی نصیریان

شاید پخش تلویزیونی "شکارچی شنبه" جذابیتی به نسخه ویدیویی فیلم نبخشد و در مقابل طرفداران فیلم که آن را پاسخی درخور به ایدئولوگ های صهیونیست می دانند، عده ای لحن اغراق گونه فیلم را نپسندند.

با این همه مزیت " شکارچی شنبه " بازی به یادماندنی "علی نصیریان" در نقش هانان است. عمق بازی او به گونه ای است که تصویری نفرت انگیز از یک صهیونیست افراطی در اذهان نقش می بندد. استناد فیلم به روش های تربیتی تحکم آمیز صهیونیست ها واجد جنبه های مطالعاتی است و ریشه روانشناختی اعمال وحشیانه نظامیان اسرائیلی را بروز می دهد. همین که لابی صهیونیزم از پذیرش فیلم در جشنواره های مختلف ممانعت به عمل آورد، گویای خشم و عصبانیت رژیم نژاد پرست اسرائیل از بیان تاثیر گذار فیلم است.

"شکارچی شنبه" بر آن است تا شناخت مخاطب را از عقبه فکری تشکیل غده سرطانی اسرائیل فزونی بخشد و آن را از محدوده شناخت سیاسی و تبلیغی فراتر ببرد.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زمان مناسبی برای عرضه فیلم است. زیرا با استقرار نظام جمهوری اسلامی؛ به چالش کشیدن مشروعیت رژیم غاصب اسرائیل همواره در کانون توجه رهبران و دولت ها در ایران طی ۳۴ سال گذشته بوده است.

"شیخ طادی" کارگردان "شکارچی شنبه" این روزها می توانست یکی از پوسترهای سی و یکمین جشنواره را به نام خود کند اما انصراف غیر منتظره او از بزرگداشتش در جشنواره، خیلی ها را شوکه کرد. شصتمین فیلم ایرانی امسال را باز هم از نمایندگی ها فروش محصولات موسسه رسانه های تصویری باید جویا شد.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام
    اقای فروتن یا هرکس میدونه جواب بده ایا فیلمهای یکی میخواد باهات حرف بزنه و روزهای زندگی رو موسسه تصویر گستر خریداری کرده است >>>

  • میلاد جان باید بگم خیر فیلم یکی میخواد باهات حرف بزنه به احتمال بسیار زیاد تا اخر بهمن وارد شبکه خانگی میشه و شرکت هنر های تصویری سوره ان را خریداری کرده است..ولی راجع به روزهای زندگی نمیدونم.البته فیلم روزهای زندگی رو یکی ۲ بار از شبکه یک پخش شد. ولی راجع به شرکت توزیع کننده خبری ندارم

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید