روزانه های سینمایی
تلنگری که موثرافتاد

تلنگری که موثرافتاد

 برنامه سینمایی هفته گذشته هفت بصورت کاملا" یکطرفه اما با لحنی به ظاهر دلسوزانه از بی رونقی شبکه حرف زد و ادعا کرد موسسات ویدیو رسانه در آستانه ورشکستگی قرار دارند. نویسنده و گوینده گزارش های برنامه ترجیح داد به عنوان سخنگوی خود خوانده موسسات ویدیو رسانه! هیچیک از انها را به استودیو دعوت نکند و حتی یک  تماس تلفنی را هم از آنها دریغ دارد، اما با این وجود موسسات ویدیو رسانه علیرغم کاهش تقاضا از سوی مخاطب و سرقت و دزدی سرمایه آنها در روز روشن و در فضای حقیقی و مجازی، خرید فیلم ایرانی را به عنوان محصولی که همواره در سبد آنها از جذابیت برخوردار بوده است ، از یاد نبرده اند. در اخرین اقدام موسسه قرن ۲۱ برای عرضه سه عنوان تازه با تهیه کنندگان آنها به توافق رسید. نکته جالب توجه توافق تهیه کنندگان با موسسه مزبور برای عقد قرارداد به شیوه تیراژی یا همان قرارداد پخش با کسر حق العمل کاری بدون نیاز به خرید حقوق ویدیویی است. روشی که از دید برنامه هفت شیوه متعارفی در مناسبات تجاری به حساب نمی آید. به موجب این گزارش موسسه قرن ۲۱ درسالجاری فقط یک عنوان فیلم ایرانی توزیع کرده بود.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۹ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب فروتن عزیز
    ضمن تشکر باید عرض کنم که ظاهرا فیلم های با ارزش اکران شده در سال جاری (بجز "جدایی نادر از سیمین" ) توسط موسسات خریداری نشده. فیلم هایی از قبیل: اینجا بدون من، آلزایمر، ورود آقایان ممنوع، جرم، مرهم، یه حبه قند، حوالی اتوبان، زندگی با چشمان بسته، سیزده ۵۹ و …

  • جناب آقای فروتن
    واقعا به همت والای شما به لحاظ مشغله کاری زیاد به واسطه شغلی شما (مدیر کل توسعه و همکاریهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ) تبریک و خدا قوت گفت که این سایت را مرتب به روز رسانی و مطالبی که واقعا نوشته میشود مورد استفاده و مسمر ثمر می باشد موفق و موئید و پیروز باشید

  • جناب جعفری عزیز
    متوجه شدیم که قرار است فیلم "تن تن و راز کشتی طلایی" قرار است توسط موسسه وزین "قرن ۲۱" پخش شود. واقعا دست مریزاد از این حسن توجه. این فیلم، فیلمی بسیار کمیاب بوده و تنها کتاب مصور این فیلم به همراه  داستان  در سالهای قبل از انقلاب  چاپ شده بود. ۲ پرسش داشتم که امیدوارم پاسخ بدهید:
    ۱-  تا قبل از فیلمی که در سال جاری قرار است در سینماهای جهان پخش شود و کارگرانی آن را "استیون اسپیلبرگ" به عهده داشته و تیزر آن را در فیلم های  شما دیده ایم تنها ۲ فیلم از این سری ساخته شده، یکی فیلمی که قرار است پخش نمائیید و دیگری فیلم "پرتغال های آبی" با همین عوامل. آیا این فیلم را نیز موسسه شما در دست دوبله و پخش دارد یا خیر؟ در صورت جواب منفی امیدوارم این مسئله تحقق یابد. 
    ۲- آیا شما از علاقه مندان مجموعه کتاب های تن تن و میلو هستید؟ شما مجموعه کاملی از سری انیمیشن های تن تن را دوبله و پخش کرده و عطش علاقه مندان به این سری  را تا حدود بسیار زیادی بر طرف نمودید. دست شما را از دور می فشارم.

  • با سلام خدمت شما و عرض تشکر
    به اطلاع شما دوست گرامی میرساند عنوان پرتغال های آبی نیز دوبله و بزودی از جانب این موسسه پخش خواهد شد .
    تمامی مجموعه موسسه فرهنگی و هنری قرن ۲۱ نیز ازعلاقمندان و دوستداران به این انیمیشن جذاب میباشند .
    لحظات خوب و خوشی را برایتان آرزمندیم . 

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید