روزانه های سینمایی
پای دزدان جردنی به سینماها باز شد

پای دزدان جردنی به سینماها باز شد

یکی از شگردهای ایجاد انگیزه برای تماشاگران سینما، اکران گسترده فیلم بطور همزمان در سراسر کشور است. پیش شرط این اقدام آن است که تهیه کننده به تجربه دریافت باشد که فیلم در برقراری ارتباط با بیننده کم نخواهد آورد و کیفیت آن با ذائقه و پسند مخاطبان سازگار خواهد بود. سه گانه "اخراجی ها" با بیش از یکصد کپی نمونه منحصر بفرد سینمای ایران در سال های اخیر بوده است. فیلمی که کشش چاپ کپی بیش از این اندازه را هم داشت ولی تعداد سالن یا سینماهای سرپا و نسبتاً سود ده بیش از این مقدار نیست. اقدام مکمل موسسات پخش فیلم های سینمایی، استفاده از باکس های تبلیغی سیمای مراکز استانهاست که برای معرفی و نمایش تیزر فیلم های مورد نظر در کانون توجه قرار می گیرند. البته نرخ  ارزانتر پخش آگهی در این شبکه ها نسبت به کانال های سراسری امکانی است که معمولاً از آن چشم پوشی نمی شود.

بعد از مدتها از دیروز سینمای ایران ظرفیت های خودش را برای فیلم "دزدان خیابان جردن" به کار گرفت و ۷۰ کپی از فیلم روانه سینماهای تهران و شهرستان شدند.

"دزدان خیابان جردن" با اقتباس از فیلم کمدی "دردسر در بهشت" ساخته "ارنست لوبیچ" تولید سال ۱۹۳۲، بر آن است تا لحظات مفرحی برای بینندگانش مهیا کند. تیم بازیگران فیلم به دفعات استعداد خود را برای اثبات این ادعا به شرط سناریوی خوب و هدایت اصولی کارگردان ثابت کرده اند.

به هر حال چاپ ۷۰ کپی آن هم در روزهایی که ناقوس مرگ لابراتوارهای آنالوگ به صدا در آمده است و در هفته های منتهی به پایان سال موجبات دلگرمی کارکنان پا به سن گذاشته لابراتوارهای فیلم را رقم زد.  کد ۸۲۷

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید