روزانه های سینمایی
نقشی متفاوت برای سوپر مارکت ها و کیوسک ها!

نقشی متفاوت برای سوپر مارکت ها و کیوسک ها!

از شما پنهان نباشد، سال گذشته که با هزار سلام و صلوات به خودمان اجازه دادیم تا برنامه ای تحت عنوان آشنای محبوب تکثیر شود ولی اختصاصا" در داروخانه ها به فروش برسد، باز هم مطمئن نبودیم که با چه بازخوردی در جامعه مواجه می شود و مخالفان علیرغم تایید محتوا توسط وزارت بهداشت، چه خوابی برایمان می بینند. اگر نمیدانید باید عرض کنم محتوای برنامه آموزش بهداشت جنسی از زبان چهار پزشک و متخصص است و لابلا آیات و احادیث مرتبط زینت بخش مباحث برنامه است. بیان طبیبانه و البته عالمانه مردان و زنان پزشک در فیلم آنچنان درست انتخاب شده است که بیننده را به تحسین واداشته و با ایجاد اطمینان در او بستر انتقال مفاهیم را برای اصلاح رفتار جنسی و حل مشکلات احتمالی وی فراهم می سازد. اثر در همان پایانه های محدود عرضه، با استقبال فوق العاده ای روبرو شد و تاکنون به دفعات تکثیر شده است. مطبوعات پر تیراژ پزشکی و اجتماعی در تایید اثر مطالب زیادی نوشتند و آن را پاسخی درخور به یک نیاز مبرم اجتماعی به حساب آوردند. این نکته را هم اضافه کنم بر خلاف کتاب های زردی که در کیوسک های مطبوعاتی یا کتابفروشی ها با عنوان درمان ناتوانی های جنسی و یا عناوینی از این قبیل عرضه می شوند، رویکرد گروه برنامه ساز کاملا" فرهنگی و خیرخواهانه بوده است. بی تردید پاسخ دلگرم کننده مخاطب هم خبر از نیات سالم فرهنگی و اجتماعی سرمایه گذاران این برنامه است. قطعا" در آینده ثمرات و پیامدهای مثبت آانتشار آشنای مجبوب در سالم سازی جامعه، بویژه توقف طلاق هایی که دلیل اصلی آنها فهم غلط زوجین از روابط جنسی است، آشکار خواهد شد. به نظر می رسد شیوع روابط کنترل نشده در ارتباطات جنسی متاسفانه نگرانی مقامات وزارت بهداشت را به همراه آورده و اخیرا" آن دستگاه مجوز فروش وسایل پیشگیری را در سوپر مارکت ها و کیوسک های مطبوعاتی داده است. فرد مسئولی در باره ضرورت این کار گفته است، انتقال ویروس ایدز از طریق روابط جنسی کنترل نشده، ده درصد راههای شیوع این بیماری مهلک را رقم زده است. مشروح خبر در این باره و واکنش مدیریت شهری تهران را در اینجا بخوانید. 

خدا را شاکر که به خاطر جرات و جسارتی که بخرج دادیم و البته با بصیرت و از سر ضرورت دل به صدور مجوز آشنای محبوب سپردیم، به محکمه ای فراخوانده نشدیم و کیفر خواستی علیه مان صادر نشد. قول شرف هم می دهیم که توقع و انتظاری از کسی یا جایی نداریم تا به زحمت بیافتد و زبان به تقدیر از ما بگشاید.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با توجه به گرفتاری اقشار مختلف جامعه و شلوغی بیمارستانها ومطب پزشکان و گرفتن ویزیت کلان از مردم خواهشمند است یک قسمتی از سوپر مارکتها نیز به درمان بیماران مانند کشیدن دندان – عمل آپانتیز – بخیه و … اختصاص یابد تا مردم در رفاه بهتر باشند و مجبور نباشند وقت خود را صرف مراکز درمانی نمایند چون دسترسی به سوپر مارکتها راحتر است از درمانگاه و مراکز تخصصی  

  • جناب جعفری
    می دانم که سخنان شما از سر درد است، دردی مشترک مابین تمام نمایندگان و فروشگاههای قدیمی  و با سابقه. منتها جناب فروتن به مورد بسیار مهمی اشاره کردند که همان تخصصی تر شدن عرضه محصولات است. به واقع اگر فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی عموم مردم را پوشش دهند و برخی تولیدات تخصصی مانند مورد ذکر شده در مراکز مرتبط با موضوع آن عرضه شود نه تنها بد نیست بلکه برای مخاطبین هم ارزش فزونتری خواهد داشت. به همین مقیاس فی المثل عرضه دی وی دی های راهنمای درسی در کتابفروشی ها و محصولات راهنمای آشپزی و ارزش مواد غذایی در سوپرمارکتها می تواند بسیار مفید باشد.
    طنز تلخ شما خستگی را در تن آقای فروتن باقی گذارد.

  • جناب آقای عظیمی
    سلام علیکم
    امیدوارم طنز اینجانب خاطر جناب آقای فروتن مکدر نگردیده باشد  و منظور مخاطب اینجانب جناب آقای فروتن نبوده است و منظورم شخصی که مجوز صدور وسائل پیشگیری در سوپر مارکت را صادر نموده است زیرا همین مورد هم معضلاتی برای خانواده ها در بر داشته است که یک مورد خودم شاهد آن بودم  که از باز گو نمودن آن در اینجا خودداری میکنم  هنوز ما تعریف درستی از سوپر مارکت نداریم آیا مغازه ۵متری با ۲ میلیون تومان سرمایه با فروشگاه ۲۰۰ متری با ۵۰۰میلیون تومان سرمایه هر دو سوپر مارکت هستند خیلی مسخره به نظر می رسد هر دو را سوپر مارکت نام گذاری کنیم

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید