روزانه های سینمایی
سیمای نمایش خانگی در نگاه یک روزنامه نگار

سیمای نمایش خانگی در نگاه یک روزنامه نگار

ناصر صفاریان – روزنامه بهار

مهم ترین نکته مثبت دوره مدیریتی جواد شمقدری، رشد چشم گیر شبکه نمایش خانگی بود، چه در زمینه پخش گسترده آثاری که پیش از آن به دست مخاطبان شهرهای دورافتاده نمی رسید و چه از نظر افزایش رقم خرید حق پخش ویدیویی به طوری که جای گاه مهمی در معادلات تهیه کنند گان سینما پیدا کرد. دلیلش البته ربطی به جواد شمقدری نداشت و مربوط می شد به  توان مندی مدیری به نام سعید رجبی فروتن، که مدیریتش هم به پیش از شمقدری برمی گشت.

 با تقسیم بندی های سازمان سینمایی، این مدیر موفق از سمت قبلی کنار گذاشته شده و نتیجه اش چیزی نیست جز رکود کامل بخش ویدیویی. حالا علاوه بر نارضایتی مخاطبان در مقایسه با قبل، مدیران ویدیو رسانه ها هم به اعتراض و جلسه و حتی تهدید به تحصن در وزارت ارشاد رسیده اند.

  آن وقت در این چند ماه که مدیریت این بخش به «معاونت آثار» سازمان سینمایی سپرده شده، امور اداری کسب مجوز را سه برابر کرده اند. پیش از این، فیلم را می دیدند و پروانه نمایش خانگی صادر می شد. حالا فیلم را می بینند و پروانه شماره یک را می دهند. پروانه شماره یک را می برید کارخانه تولید کننده و قرارداد تولید می بندید. بعد از کارخانه نامه می گیرید برای ارشاد. بعد نامه را می دهید و پروانه شماره دو را می گیرید. بعد پروانه شماره دو را می برید «ستاد صیانت از آثار» و هولوگرام می خرید. بعد رسید خرید هولوگرام را می آورید ارشاد و پروانه نمایش شماره سه را می گیرید. خوب است. این طوری کسی بی کار نمی ماند و سر همه گرم می شود؛ نه ؟ ;کد ۷۸۱

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید