روزانه های سینمایی
ای که دستت می رسد کاری بکن

ای که دستت می رسد کاری بکن

بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران ، گزارش بازرسان این تشکل صنفی در تهران و شهرستانها بیانگر این حقیقت تلخ است که فعالان مافیای قاچاق، در غیاب موسسات ویدئو رسانه، مجال دوباره ای برای عرض اندام و به جیب زدن سودهای سرشار ناشی از فعالیت غیر قانونی خود یافته و طیف وسیعی از محصولات را فارغ از توجه به نکات فنی، کیفی و فرهنگی و اخلاقی آنها در بخش تامین و توزیع با برنامه ریزی متمرکز و گسترده روانه سوپرمارکتها و مراکز فروش محصولات فرهنگی ساخته اند.

بر پایه این گزارش، مافیای شبکه قاچاق محصولات فرهنگی با بهره گیری از روش های گوناگون به ظاهر قانونی برای جلب نظر خریداران و مصرف کنندگان محصولات فرهنگی از جمله: تهیه و چاپ هولوگرام جعلی و درج آدرسهای تقلبی، درج درجه کیفی وشماره پروانه نمایش جعلی بر روی والت های CD وهمچنین استفاده از بسته بندی شکیل و ارائه لوح فشرده دایویکس حاوی  بیش از ۱۰ فیلم بر روی DVD ، فیلم های  گوناگون هندی، اروپایی، آمریکایی و انیمیشن را با دوبله بسیار ضعیف، زیر نویس های مبتدی و بعضا صحنه های غیر اخلاقی تهیه و در تیراژ های میلیونی روانه بازار کرده اند.

این گزارش می افزاید: با وجود فعالیت شبانه روزی  و تحسین برانگیز  دبیر و کارکنان ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی و هنری با وجود محدودیت های فراوان، متاسفانه افزایش ناگهانی محصولات قاچاق و مواجهه با مافیای قوی و سازماندهی شده، مشکلات را چندین برابر کرده است.

در بخش دیگری از اطلاعیه اتحادیه صنفی موسسات ویدیو رسانه امده است: با توجه به خالی شدن پیشخوان سوپرمارکتها و مراکز عرضه محصولات فرهنگی، شرایط بسیار مناسبی برای ادامه حیات تکثیر کنندگان غیر مجاز برنامه های ویدئویی و فعالان شبکه قاچاق این محصولات فراهم آمده تا انبوه محصولات غیر مجاز را راوانه این مراکز کنند.

اتحادیه شرکتهای ویدئو رسانه (سینمای خانگی) ایران در دوران بی تفاوتی سازمان سینمایی نسبت به آسیب احتمالی فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی مصرف کنندگان اینگونه محصولات، به سهم و در حد توان خود در همراهی با ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری از خانواده های محترم درخواست دارد تا قبل از تهیه برنامه های شبکه نمایش خانگی از اصالت محصول یاد شده اطمینان حاصل ساخته و پس ازآن نسبت به خرید محصولات اقدام کنند. این اتحادیه همچنین از دست اندرکاران خدوم رسانه های گروهی تقاضا می کنند تا توجه ویژه ای به این امر داشته و خانواده های محترم را از تبعات منفی اینگونه محصولات غیر مجاز در قالب گزارش، خبر، مصاحبه و غیره آگاه سازند. کد ۷۸۰

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید