روزانه های سینمایی
کدام موسسه حرف اول را می زند

کدام موسسه حرف اول را می زند

با گذشت هفت ماه از سال، به نظر می رسد همانند سال گذشته موسسه هنر نمای پارسیان در خرید رایت فیلم سینمایی ایرانی گوی سبقت را از رقبا برباید و حرف اول را در جلب اعتماد تهیه کنندگان بزند. اگر چه تا این تاریخ موسسه مزبور تعداد کمتری فیلم ایرانی، نسبت به سال گذشته خرید و تامین کرده است ، اما خبرهای غیر رسمی از دورخیز تازه موسسه برای گفتگو با تهیه کنندگان بعضی از فیلم های پرفروش سینمای ایران در اکران عمومی نیمه اول سال جاری است. رضایت نسبی هنرنما از بازخورد مثبت بازار به نسخه ویدیویی فیلم هایی نظیر جدایی نادر از سیمین و بازگشت رونق نسبی به بازار در هفته های گذشته، احتمالا" در تصمیمات تازه موسساتی نظیر هنرنمای پارسیان برای خرید فیلم ایرانی بی تاثیر نبوده است. به موجب این گزارش از  ابتدای امسال سه فیلم به روش قرارداد فروش و پخش بین موسسات و تهیه کنندگان به بازار عرضه شده اند که این شیوه به نوبه خود می تواند سبب عرضه بیشتر فیلم های ایرانی بویژه آثاری گردد که توافق لازم برای واگذاری قطعی رایت آنها بین موسسات و تهیه کنندگان صورت نمی گیرد. همانطور که در خبر پیشین روزانه های سینمایی خواندید، موسسه رسانه های تصویری تنها رقیب هنرنما در رایت فیلم ایرانی بوده است و باید منتظر شد و دید که آیا شیب خرید فیلم توسط این موسسه -مورد حمایت دولت – در ماههای باقیمانده از سال کمتر می شود یا بیشتر می گردد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • مدیریت محترم سایت
    جناب آقای فروتن
    سلام
    متاسفانه شمادرمورداین موضوع هم یکطرفه به قاضی رفته اید، به صراحت وبااسنادومدارک ودرحضورداوران بی
    طرف آماده ام ثابت کنم که نگاه ارشاد دراین موردهم کاملا اشتباه محض می باشد ، اعلام کنیدکی وکجادرخدمت باشم . باقی بقایتان.

    • سلام بر شما دوست خوب
      قربان چرا یک عده را به عنوان داور به زحمت می اندازید؟ اگر فکر می کنید اطلاعات غلط است و شما چیزهایی می دانید که ما نمی دانیم، همین جا بنویس. مثلا” بگو تعداد فیلم هایی که موسسات خریده اند یا قرارداد پخش با آنها بسته اند، این تعداد است. یا برخلاف گمانه زنی یادداشت، موسسه دیگری در پنج ماه باقی مانده از سال بناست کولاک کند و همه رقبا را در خرید فیلم ایرانی پشت سربگذارد. خبر رسانی اگر نادرست هم باشد با ناداوری فرق می کند. ضمنا” اگر قبلا” نگاه ارشاد را به غلط بودن اثبات کرده اید یادآوری بکنید ممنون می شوم.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید