روزانه های سینمایی
مهمانی نوازی به سبک فراعنه

مهمانی نوازی به سبک فراعنه

همین یک هفته پیش بود که هیات سینماگران مصری با سلام و صلوات ایران را به مقصد کشورشان ترک کردند. میزبانان ایرانی از جمله سازمان سینمایی نهایت تلاش خود را به عمل آورد تا هیات سینماگران مصری در ایران روزها و ساعات خوبی داشته و از نزدیک با سینما و تلویزیون ایران از آشنا شوند و بر راه های تعامل سینماگران هر دو کشور پلی مستحکم استوار سازند.

برنامه های آموزشی و فرهنگی اردوی یک هفته ای سینماگران مصری در ایران پس از آن صورت گرفت که سال گذشته نیز جمع دیگری از سینماگران مصری به ایران آمدند و با ظرفیت های سینمای ایران تا حد زیادی اشنا شدند.

از مصر خبر می رسد که دولت آن کشور علیرغم پذیرش تعدادی از فیلم های ایرانی در جشنواره فیلم قاهره ویزای سینماگران ایرانی را هنوز صادر نکرده و موانعی در عزیمت سینماگران ایرانی به آن کشور پدید آورده است.

متن خبر این است:
"عزت ابوعوف رئیس جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره اعلام کرد حضور هیئت سینمایی از ایران در این جشنواره غیرممکن شده است.
 
وی در این باره توضیح داد: مشکل گروه ایرانی عدم موافقت وزارت خارجه با اعطای ویزا به آنان است و این در حالی است که ما هتل و بلیط لازم را برای حضور آنان آماده کرده بودیم.
 
رئیس سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم قاهره با استقبال از حضور
ایران در این جشنواره، تاکید کرد: سینمای ایران دارای جایگاه ویژه‌ای در جهان است و آنها از کودکی در مدارس آموزش سینما می‌دهند.
 
بنابر این گزارش، پیش از این جشنواره قاهره از اینکه پس از ده سال فیلم‌هایی از ایران در این جشنواره حاضر شده‌، استقبال کرده بود اما به نظر می‌رسد همچنان دستگاه امنیت داخلی مصر اجازه ورود ایرانی‌ها به این کشور را نمی‌دهد.
"

بی خود نیست که هنوز میدان التحریر قاهره هر چند وقت یکبار شاهد حضور انبوه معترضان است و علیرغم به زیر کشیده شدن فرعون مصر، تظاهر کنندگان خواستار کناره گیری فرعون های کوچکی در گوشه و کنار حاکمیت مصر هستند.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید