روزانه های سینمایی
حرف های نه چندان تازه در دیدار با وزیر

حرف های نه چندان تازه در دیدار با وزیر

هیات مدیره جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم ایران روز پنجشنبه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کردند. این دیدار پس از آن برگزار شد که اتحادیه تهیه کنندگان تجمع خود در صحن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بصورت خود خواسته لغو کرده بودند.

به موجب این گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه صنفی جامعه تهیه کنندگان فیلم سینمایی خواستار حذف تولید و عرضه سریال ایرانی در شبکه نمایش خانگی و همچنین محوریت اتحادیه برای مبارزه با متخلفان در زمینه امور سمعی و بصری شدند.

این درخواست ها در شرایطی بیان شده است که نمایش خانگی سینمای ایران را رقیب خود نمی داند و فیلم های خوش ساخت ایرانی همواره در شبکه نمایش خانگی مخاطبان زیادی داشته و موسسات نیز بهای مناسبی را برای خرید رایت آنها می پردازند.

چرا پس از سالها تهیه کنندگان فکر می کنند سریال ایرانی باعث تضعیف سینمای ایران در شبکه ویدیویی شده است، به این مسئله مربوط می شود که به پندار آنها  قدرت خرید مردم باید صرفاً برای خرید فیلم ایرانی هزینه شود و در شرایط کنونی مردم قادر نیستند همزمان فیلم و سریال ایرانی خریداری کرده و ناگزیر تنها یک گزینه را انتخاب می کنند.

از سوی دیگر جامعه صنفی تهیه کنندگان بر این عقیده هستند که بخشی از توان مالی موسسات ویدیو رسانه در پای تهیه و تامین سریال های ایرانی مصروف می شود و به همین خاطر سر سینمای ایران بی کلاه می ماند.

"روزانه های سینمایی" پیش از این در نقد تفکر به زعم خود نادرست این قشر از تهیه کنندگان یادداشت هایی را منتشر کرده است و برای پرهیز از تک صدایی از اظهار نظر دو باره در این زمینه خودداری ورزیده و داوری را بر عهده کاربران محترم می گذارد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید