بیژن بیرنگ کارگردان نام آشنای تلویریون در گفتگو یی که ضمیمه پنجشنبه روزنامه اعتماد آن را منتشر کرده است به دفاع از اسم و محتوای تازه ترین کار تولیدی خود، شام ایرانی پرداخته است. او در این مصاحبه در برابر این ادعای مصاحبه کننده که گفته است، شبکه نمایش خانگی بیشتر جنبه تجاری دارد، پاسخ داده است؛ با نظر شما کاملا" مخالفم. ما برای دیدن یک فیلم به سینما می رویم و بلیت می خریم. سینما هم یک صنف تجاری محسوب می شود و حتی تلویزیون هم مستثنی نیست و در قبال پخش برنامه هایش اگهی می پذیرد و پول می گیرد. پس من فرقی بین آنها نمی بینم . در شبکه خانگی به مردم اجازه می دهیم انتخاب کنند و بابت انتخابشان مستقیم پول بپردازند. به همین دلیل رقابت در شبکه نمایش خانگی سخت و پیچیده است. وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه بفرمایید شام ایرانی، شباهت چندانی با نوع خارجی آن ندارد گفته است؛ اگر هم شباهتی داشت مشکلی نبود چه چیز بهتر از اینکه بتوانیم کاری را که در یک شبکه خارجی مورد پسند قرار می گیرد – حتی به تقلید – بسازیم و بهترش را بسازیم و با آنها رقابت کنیم. این دقیقا" بهتری روش برای مقابله با تهاجم فرهنگی است. او در ادامه با اشاره به اینکه تغییر نام یک برند، تقلب است اما ساختن مشابه یک برنامه همیشه و در همه جا متداول بوده و هست؛ تصریح کرده است، قبلا" هم چنین چیزهایی در تلویزیون داشته ایم. مثل قویترین مردان جهان. در این قسمت از گفتگو، مصاحبه کننده برای تایید ادعای بیرنگ از برنامه های دیگری مثل چگونه میلیاردر شویم و خانه به خانه نام می برد که اصل آنها مربوط به شبکه های خارجی است.
یادآور می شود به محض تامین نظر شورای پروانه ساخت- اداره کل ارزشیابی و نظارت سینمایی- مجوز نمایش خانگی مجموعه شام ایرانی که با سرمایه گذاری موسسه سینما ۲۴ تولید شده است، صادر خواهد شد.
اضافه کردن نظر