روزانه های سینمایی
پاییز رنگ رنگ در نمایش خانگی

پاییز رنگ رنگ در نمایش خانگی

سی نت: پیمان کلهر : بعد از وقفه ای ۴۰ روزه صدور پروانه های نمایش خانگی از سر گرفته تا شد تا بعد از مدتی وقفه شاهد عرضه فیلمهای سینمایی با قیمت جدید در مراکز عرضه محصولات فرهنگی و سوپر مارکت ها باشیم.فیلمهایی که به احتمال قوی پاییز امسال عرضه خواهند شد.در زیر نگاهی می اندازیم به فیلمهای خریداری شده یا در مرحله خرید توسط موسسات ویدیو رسانه.

موسسه رسانه های تصویری

قدیمی ترین موسسه ویدیو رسانه که به دلیل میزبانی در اولین جشنواره فیلمهای ویدئویی استارت کاری خود را در مرداد ماه با فیلم "محافظ" زد به تازگی موفق به دریافت پروانه فیلمهای "پایان نامه" ، "انتهای زمین" ، و "خاک و آتش" شده است.همچنین شورای نمایش خانگی با اعطای مجوز فیلم های "سنجاقک های برکه سبز"، "خانواده ارنست"، "طلوع خورشید"‌ و " غریب آشنا" موافقت نموده است.این موسسه از قبل نیز مجوز فیلمهای "ندارها" ، "گلچهره" و "به هدف شلیک کن" را گرفته و هفته آینده فیلم "ندارها" را توزیع خواهد کرد.یکی از مهم ترین محصولات این موسسه که هنوز موفق به اخذ مجوز آن نشده "زندگی با چشمان بسته" است.شایان ذکر هست هنوز مجوز فیلم "مرگ کسب و کار من است" به دلیل رفع نشدن موانع اداری صادر نشده است.

ریزموج

موسسه ای که کار خود را از فروردین ماه سال جاری با فیلم "سوت پایان" آغاز کرد یکی از فعالترین موسسات تا به حال بوده و عرضه چندین عنوان از جمله "کیمیا و خاک" ، "همبازی" ، "نخودی" ، "راه آبی ابریشم" ، "گلوگاه شیطان" ، "جعبه موسیقی" ، "عصر روز دهم" و "مواجهه" را برای خود قطعی کرده است.

گلرنگ

موسسه تازه تاسیسی که پیش از این حامی مالی و همچنین توزیع کننده محصولات موسسه فیلمسازان جوان بوده تا ماه آینده رسما به موسسات ویدئو رسانه ملحق خواهد شد.این موسسه با تهیه کنندگان ۳ فیلم "آخرین سرقت" ، "آزمایشگاه" و "خنده در باران" برای توزیع به توافق رسیده است.

تصویر گستر پاسارگاد

یکی دیگر از موسسات فعال در نیمه اول سال که بعد از توزیع فیلم جنجالی "گشت ارشاد" با بی مهری مواجه شده بود به تازگی پروانه فیلم "نارنجی پوش" را اخذ کرد.به زودی نیز پروانه فیلم "چک" برای این موسسه صادر خواهد شد.این موسسه به تازگی مجوز سریال "قلب یخی" و مجموعه مستند " روزی روزگاری فوتبال " ساخته نیکی کریمی را دریافت کرده است. از محصولات آینده این موسسه میتوان به "همه چی آرومه" ، "بی خداحافظی" و "خوابم می آد" اشاره کرد.گفتنی است مجوز فیلم "قبرستان غیر انتفاعی" مدت هاست که توسط این موسسه گرفته شده است.

قرن جدید

این موسسه که مدت زیادی از فعایتش نمیگذرد اولین فیلم سال جاری خود را که "بدرود بغداد" نام داشت تیرماه توزیع نمود.این موسسه ۲ عنوان "نفرین" و "باغ قرمز" را به زودی به علاقه مندان ارائه خواهد کرد.

فیلمسازان جوان

موسسه ای با مدیریت سید غلامرضا موسوی تهیه کننده و سرمایه گذار نام آشنای سینمای ایران که در ۶ ماه اول سال موفق به دریافت پروانه ای نشد امیدوار است با دریافت مجوز فیلم "جرم" که مدت هاست سر مجوز و توزیع آن صحبت است این وقفه طولانی مدت را جبران کند.آخرین فیلم این موسسه "زنان ونوسی ، مردان مریخی" بود که ۳۰ خرداد ماه توزیع شد.فیلم دیگر این موسسه که هنوز پروانه نمایش خانگی ندارد "چیزهایی هست که نمیدانی" میباشد.

شنیده ها حکایت از این دارد که این موسسه با تهیه کننده "ضد گلوله" هم برای پخش این فیلم به توافقات اولیه رسیده است.

دیگر موسسات

از دیگر موسساتی که برای اخذ پروانه نمایش خانگی تلاش میکنند میتوان از موسسه سینما ۲۴ نام برد که در حال گرفتن مجوز فیلم "چشم" است.موسسه قرن ۲۱ نیز برای پروانه فیلم "دوستی از جنس آتش" به توافق رسیده است.

همچنین موسسه هنرنمای پارسیان که در سال ۸۹ فعال بود تنها فیلم "یه حبه قند" را آماده توزیع دارد که صاحب امتیاز این فیلم موسسه هنرهای تصویری سوره است و احتمالا آبان ماه پخش خواهد شد. 

 

با تشکر از سعید رجبی فروتن (مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی امور بین الملل سازمان سینمایی) کد ۶۸۳

 

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

    • راست می گن لطفا از وضعیت پخش فیلم های خارجی و دوبله هم اطلاع رسانی کنید البته با اینکه می دانم فقط دو سه موسسه بیشتر فیلم خارجی پخش …نمی کنند

  • سلام اقای فروتن
    فیلم راه ابی ابریشم و گلوگاه شیطان مگه مال رسانه های تصویری نبود در ضمن این فیلمهای ریز موج قطعی شده یا هنوزمعلوم نیست

  • پاییز رنگ رنگ البته فقط برای صدور مجوز! مشخص نیست زمان توزیع این فیلم ها چه زمانی باشد مثلا شاید برای موسسه ی رسانه های تصویری سال ها بطول بینجامد. پس خیلی هم این پاییز رنگ رنگ نیست و شاید بسیار بی رنگ هم باشد!

  • من از بعضی افراد سوال کردم گفتند توزیع شده.دیگران گفتند خیر توزیع نشده.اما تعجب کردم که از روی سایت قرن ۲۱ برداشته شد و این سوال برایم پیش آمد.
    راستی,شما خبر ندارید که سریال های فرینج و ترمیناتور کِی توزیع میشوند؟

  • سلام خدمت دوستان عزیز چهارشنبه نارنجی پوش از تصویر گستر پاسارگاد پخش خواهد شد و رسانه های تصویری هم قولی دادن اگه بد قولی نکنند فیلم ندارها ۲۴ یا ۲۵ مهر ماه توزیع خواهد شد

  • سلام دوستان عزیز
    فیلم ندارها که قرار بود این هفته توزیع بشه باز هم به تعویق افتاد
    توروخدا واسه موسسه رسانه های تصویری پروانه صادر نکنید نابود میکنن فیلمارو

  • فردا،یکشنبه ،شبکه عمو پورنگ ۵ توسط شرکت هنر اول به صورت سراسری توزیع می گردد.همچنین چهارشنبه ،۲۶ مهرماه،فیلم سینمایی نفرین توسط پخش ۲۴ به صورت سراسری توزیع می گردد.لازم به ذکر است این فیلم توسط موسسه قرن جدید تامین شده است.

  • سلام دوستان فیلم سینمایی نارنجی پوش دوشنبه و ندارها سه شنبه پخش خواهد شد در ضمن در این هفته روزی روزگاری نیکی کریمی و  یک فیلم ویدئویی پخش خواهد شد

  • پاییز رنگ رنگ  نه بگید  سال نگ رنگ   اینها تا سال ۹۲ هم توزیع نمیشه 
    مخصوصا موسسه رسانه های تصویری که بعید  میدانم در پاییز  بتونه  2 عنوان توزیع کنه    
    این شرکت دولتی که این قدر  عقب افتاده و  دهه شصتی است که یک پخش از خودش  و یک سایت درست و حسابی هم ندارد  این شرکت یک ویرانه ایی بیش نیست   
    و نمیدانم کی تقا ضا در خواست پروانه میکنه 

  • به گفنه دنیا ی هنر نارنجی پوش دوشنبه ۲۴ مهر و قلب یخی یکشنبه ۳۰ مهر توزیع میشه و ندارها که مال رسانه های تصویری است هنوزدر وضعیت نامشخصی قرار داره
    از اقای فروتن تقاضا دارم به دوستان شما در پروانه ویدیویی به موسسه رسانه های تصویری پروانه ندید این خواسته بسیاری از افراد است

  • سلام
    دوستان عزیز موسسه … مافیای قدرت هست ازدست آقای فروتن هم کاری برنمیاد اگه خدا خودش اصلاحشون کنه.پول بیت المال کجا هزینه میشه.

  • آقای اخباری نارنجی پوش و ندارها بالاخره این هفته توزیع میشه یا نه؟در ضمن میشه لطف کنی و بگی تکلیف یه حبه قند چی شد،بالاخره توزیع میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سلام محمد جان
    من از شرکت پخش پرسیدم گفتند ندارها فعلا توزیع نمیشه!!! امیدوارم رسانه های تصویری زودتر جمع بشه

  • با درود
    امروز طی تماسی که با مدیر روابط عمومی موسسه رسانه های تصویری داشتم عنوان کردند ۲ عنوان ندارها و به هدف شلیک کن باید تا آخر مهر ماه توزیع شوند و این کار انجام میشه.احتمالا ندارها همین هفته و به هدف شلیک کن هفته آینده

  • با سلام خدمت مدیریت سایت میخواستم ببینم  فیلم باغ قرمز  مربوط شرکت پارسیان مشهد میباشد یا شرکت قرن جدید

    • سلام خدمت شما دوست عزیز در اصل که مربوط به موسسه پارسیان بوده است . از دو حال خارج نیست.قرن جدید پخش کننده فیلم است و یا اقدام به خرید فیلم از پارسیان کرده است.

  • با سلام
    آقای اخباری عزیز میشه بگید فیلم کینه توزان یا(avengers)کی توزیع میشه
    و فیلم های جریان شناسی سینما غرب چی شد؟
    ممنون

  • با سلام خدمت امیر حسین آشوری عزیز
    عنوان کینه توزان و همچنین عناوین مربوط به جریان شناسی سینمای غرب در جدول پخش آذر ماه قراردارد که انشاءا… پس از کسب مجوزات لازم
    توزیع خواهد شد .
    ارادتمند .

  • به گزارش خبرنگار هنر آنلاین، چندی پیش بود که برای فهمیدن اینکه چرا نسخه نمایش خانگی فیلم "جرم" آخرین ساخته مسعود کیمیایی پس از گذشت مدتها از زمان ساختش منتشر نمی شود،تحقیقاتی را انجام دادیم که در نتیجه مشخص شد قرارداد اولیه پخش این فیلم با موسسه گلیان تصویر و برادران آقاگلیان منعقد شده است و این برادران نتوانسته اند تمامی تعهدات مالی خود را به آقای کیمیایی و سایر شرکایشان در تولید این فیلم ادا کنند.پا در هوا ماندن این قرارداد باعث شده که موسسه سینمایی "رسانه فیلمسازان جوان"هم که قصد داشت به جای گلیان تصویر این فیلم را منتشر کند،نمی تواند تا روشن شدن تکلیف این قرارداد،اقدامی در جهت انتشار فیلم انجام دهد.
    اما پس از انتشار این گزارش،تحولات جدیدی در زمینه انتشار این فیلم به وجود آمد که نشان دهنده حل شدن مشکلات آن است.طبق اخبار رسیده سرانجام نمایندگان برادران اقا گلیان در اتحادیه تهیه کنندگان حضور پیدا کرده اند و پس از مذاکراتی که جزئیات آن برای ما مشخص نشد،توانسته اند مشکل قرارداد خود با آقای کیمیایی را در مورد حقوق مربوط به نمایش خصوصی این فیلم روشن کنند تا با ملغی شدن جریان انتشار آن توسط گلیان تصویر،سرانجام"جرم"بتواند برای علاقه مندانش در شبکه نمایش خانگی به نمایش در بیاید.
    منبعی در"رسانه فیلمسازان جوان"نیز با تایید این مطلب به خبرنگار هنر آنلاین گفت:خوشبختانه مشکل قراردادی که مانع از انتشار این فیلم می شد حل شد و به زودی رسانه فیلمسازان جوان این فیلم را منتشر خواهد کرد.
    او افزود:این فیلم تا سه هفته دیگر با فرمت دی وی دی منتشر می شود که در آن  صدای سر صحنه فیلم و باند صدای دوبله هر دو وجود دارد تا علاقه مندان بتوانند فیلم را با هر دو باند صوتی ببینند.
    حالا دیگر باید صبر کرد و منتظر بود تا انتشار این اثر،آبی روی آتش اشتیاق منتظران دیدن مجدد این اثر بریزد و دوباره بحثهای پایان ناپذیر موافقان و مخالفان هر اثر مسعود کیمیایی،با دیدن مجدد این فیلم آغاز شود

  • با کسب اجازه از خدمت استاد فروتن
    جناب  اقای اخباری  به نظر من قرن۲۱ بهترین موسسه در تامین فیلم های خارجی وحتی ایرانی با قیمت مقطوع است  و بدین صورت که بین فیلم های خود به بهترین فیلم مبلغ۲۵۰۰ تومان و به فیلمهایی  که از اهمیت نسبتا کمی برخوردارند مبلغ۱۸۰۰تومان را ابلاغ کردهاند جادارد ازشما و کارکنان موسسه درجه یک قرن۲۱ تشکر کنم.
    واما یک سوال درصورت امکان زمان پخش فیلم های خشم تایتان ها و چهره هایی در بین جمعیت را اعلام کنید؟
    ممنون ممنون ممنون …

  • اقای فروتن سلام
     یک سوال  بودجه سالیانه  رسانه های تصویری چه قدر است؟؟؟؟
    اقای فروتن شما سخنگوی سازمان سینمایی هستید  بد نیست هر هفته  خروجی جلسه شورای پروانه ویدیویی و پروانه نمایش و پروانه ساخت ر در محضر  خوانندگان قرار بدید تا کاری مرتبط با سخنگو انجام داده باشید
    و فیلمهای جدید ریز موج برای پروانه ارئه شده یا نه؟؟؟ 
     

    • سلام بر شما

      در دومین روز آغاز به کارم طی نامه ای رسمی چنین درخواستی را از مسئولان امر کردم. اگر شما پشت گوشت را دیدی من هم….!

  • سلام
    دوست عزیز آراز،قیمت فیلمهای قرن۲۱هم ازاول آبان ماه ۲۵۰۰تومان خواهد شد حتی عناوین قدیمی و دوفیلمه  واصلا قیمت ۱۸۰۰تومان وجودنخواهد داشت

  • ببینید با تصویر گستر چه کردید که حتی نمیتونه یک ضمیمه به فیلمهایش اضافه کنه  داریم روز به روز موسسات خود رو محدود میکنیم  
    به نظرn من فروش درویدیو مهمترین چیز قیمت ان نسبت به سینما است  
    با این چیزی که گفتید در سازمان سینمایی  اشفته بازاری است  
    درمورد فیلمهای ریز موج ایا برای پروانه ارئه شده  چی ؟؟؟؟
    پودجه رسانه های  تصویری  چقدر است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
     
     

  • سلام دوستان حالاتان چطوره خوبید ؟ برید تو این وبلاگ آقای آریان که تو همین سایت نظر میدهد از حال و هوای روزگار ویدئو رسانه امروزما نوشته
    برید و نگاه کنید و نظرتان را در همن جا بنویسد
    http://1001shab-anzali.persianblog.ir/post/311/
    به امید دیدار

  • آقا میلاد گل سلام
    من در مطلبی که نوشتم گفتم که ممیزی انتهای خیابان هشتم به ١۵ دقیقه انتهای فیلم خیلی لطمه زده،نگفتم ١۵ دقیقه سانسور شده

  • با سلام خدمت آراز عزیز و دوستان گرامی
    در ارتباط با توزیع دوفیلم خشم تایتان ها و چهره هائی در بین جمعیت به اطلاع میرساند این محصولات در جدول پخش آبان و آذر ماه موسسه قرار دارد که انشاءا… پس از کسب مجوزات لازم روانه بازار خواهد شد .
    در جواب دوست عزیز امیرجان هم باید اعلام کنم عناوین جدید موسسه با قیمت ۲۵۰۰ تومان و عناوین قدیم موسسه و عناوین دو فیلم نیز با قیمت ۲۰۰۰ تومان برای مصرف کننده خواهد بود .
    لازم بذکر است که اندک افزایش قیمت محصولات فقط و فقط بخاطر افزایش هزینه های تولید میباشد نه مورد دیگری .
    چه بسا این تغغیرات میبایست خیلی زودتر از این ها انجام میشد که در خیلی از مواقع با مخالفت اینجانب با همان نرخ سابق عرضه شده است .
    با تشکر
    موسسه قرن ۲۱

  •  
    سجادپور به فارس خبر داد
    فعالیت شرکت پخش‌کننده «گشت ارشاد» به تعلیق درآمد
    خبرگزاری فارس: معاون امور فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری گفت: تخلف شرکت توزیع‌کننده فیلم «گشت ارشاد» در شبکه خانگی محرز است و توقف فعالیت شرکت تصویرگستر پاسارگاد برای یک دوره در نظر گرفته شد.
     
    http://farsnews.com/newstext.php?nn=13910726000186
    وای یعنی فقط یه شرکت پخش خوب داشتیم اونم پرید!!

  • سلام 
    اقای فروتن میشه بگید این  دوره زمانی که  شرکت تعطیل میشه کی است؟؟؟
    واقعا دلم برای تصویرگستر میسوزه  
    ایا قلب یخی جز قرار دادهای قبلی است ؟؟؟
     

  • آقای فروتن ببخشید دوباره میپرسم توروخدا لطف کنید و بگید آیا فیلمهای خوابم میاد و بی خداحافظی و همچنین قلب یخی هم شامل این تعلیق میشن؟حقیقتا منظور شمارو از فکرتان را مشغول این مسئله نکنید نفهمیدم.

  • اقایون شوراهای پروانه با اقای فروتن همکاری کنید نا سلامتی ایشون سخنگوی سازمان هستن اقای فروتن چه خبر از پروانه ها ؟؟؟
    این اقایون اصلا در این سایت صدای ما رو نمیشنون
    اقای فروتن واضح بگید یعین چی فکرتان مشغول این نشود نکنه میخواین در خفا سر تصویر گستر رو ببرید ؟؟؟؟

  • یک توصیه به موسسات درباره قیمتها بیاید اول بالا بردن قیمتها رودر تهران امتحان کنید برای چند ماه ببینید مردم چط.ور واکنش  میده بعد به فکر سراسر کشور بیفتید 
    در تهران شاید این جواب ده ولی در شهرستان یک خودکشی است  الان نمیتوان این خودکشی رو حس کرد به مرور زمان  در گودال بزرگ خود که برای خود کنده بودید میفتید  
    همین الان در شهرستان عده ایی با خرید اصل فیلم اصلا مشکل دارن بنده خودم عده ایی رو میشناسم میگن "ما میخوایم یک فیلم رو ببینیم بعد به چه درد مون میخوره  پس یک  کپی میکنینم  پرا بخریم"
    ایا باید در برابر این طرز فکر  قیمت رو بالا برد ؟؟؟
    پاسخ است خیر باید مبارزه با قاچاق وارد عمل بشه 
     
     
     
     

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید