علیرغم آنکه استفاده از شیوه های جذاب تبلیغی و اطلاع رسانی برای معرفی هر چه بهتر محصولات شبکه مورد تاکید قرار گرفته است و نوآوری های موسسات و شرکت های پخش نادیده گرفته نشده است، با این وجود هنوز خبرهایی از توسل به ادعاهای نادرست و غلط در زمان انتشار فیلم ها به چشم می خورد. توسل به عبارتی نظیر آزاد شدن فیلم توقیف شده، تحسین شده در مجامع و محافل سینمایی، با حضور جمع زیادی از ستارگان سینمای ایران و یا فیلمی که اجازه اکران در سینماها نیافت، وعده اهدای جوایز – که هیچ فقط داده نمی شود- و .. جز آنکه سلب اعتماد عمومی را به دنبال دارد ، شرعا" نیز مصداق تدلیس و غش در معامله به حساب می آید. ناگفته نماند که تبلیغات انحرافی مورد اشاره هنگام ارائه مواد تبلیغی برای اخذ مجوز قید نمی گردد و چنین ادعاهایی در اعلاناتی که بطور غیر مجاز چاپ می شوند، دیده شده است. به همین منظور مقرر شده است ضمن برخورد با متخلفین به محض مشاهده اقدامات اغواگر و گمراه کننده، سوابق در پرونده آنها ثبت و ضبط گردد. خدا کند این خبر صحت نداشته باشد
شما همچنین دوست خواهید
«یزدان» رپرتاژ آگهی است ؟ سعید رجبی فروتن
پیرنگ اصلی و انبوهی از داستانکها بهانهای هستند برای آنکه خدمات و عملکرد شهرداری تهران به رخ مخاطب کشیده شود. سریال تلویزیونی «یزدان» را میگویم. پژمان بازغی نقش یک مدیر خدمات اجتماعی را بازی میکند و قهرمانوار درصدد...
۹ خرداد ۱۴۰۴
کاهش تماشاگران سینما
به موجب آمار فروش سینماهایی که به سامانه سمفا متصل هستند، سینماهای کشور در اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل با ریزش تماشاگران مواجه بودهاند. کاهش یک میلیون و یک صد هزار نفر تماشاچی در حالی رخ داده است که در...
۹ خرداد ۱۴۰۴
جعبهای که دیگر جادویی نیست
دوستی از من میپرسد: به نظر تو چرا مردم دیگه تلویزیون نمیبینند؟ میگویم: شاید اگر پرسیده میشد:« چرا مردم کمتر تلویزیون میبییند؟» بهتر بود. قبول دارم عدهای سال دوازده ماه به هیچ شبکه تلویزیونی اجازه ورود به حریم و...
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
اضافه کردن نظر