برخورد با تبلیغات گمراه کننده

علیرغم آنکه استفاده از شیوه های جذاب  تبلیغی و اطلاع رسانی برای معرفی هر چه بهتر محصولات شبکه مورد تاکید قرار گرفته است و نوآوری های موسسات و شرکت های پخش نادیده گرفته نشده است،  با این وجود هنوز خبرهایی از توسل به ادعاهای نادرست و غلط در زمان انتشار فیلم ها به چشم می خورد. توسل به عبارتی نظیر آزاد شدن فیلم توقیف شده، تحسین شده در مجامع و محافل سینمایی، با حضور جمع زیادی از ستارگان سینمای ایران و یا فیلمی که اجازه اکران در سینماها نیافت، وعده  اهدای جوایز – که هیچ فقط داده نمی شود- و .. جز آنکه سلب اعتماد عمومی را به دنبال دارد ، شرعا" نیز مصداق تدلیس و غش در معامله به حساب می آید.  ناگفته نماند که تبلیغات انحرافی مورد اشاره هنگام ارائه مواد تبلیغی برای اخذ مجوز قید نمی گردد و چنین ادعاهایی در اعلاناتی که بطور غیر مجاز چاپ می شوند، دیده شده است. به همین منظور مقرر شده است ضمن برخورد با متخلفین به محض مشاهده اقدامات اغواگر و گمراه کننده، سوابق در پرونده آنها ثبت و ضبط گردد. خدا کند این خبر صحت نداشته باشد

به اشتراک بگذارید
سعید رجبی فروتن
سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

مقاله‌ها: 3774

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.