روزانه های سینمایی
سرانجام آرزو بیدار شد

سرانجام آرزو بیدار شد

شبکه نمایش سیما امشب با پخش فیلم سینمایی "بیدار شو آرزو "بینندگانش را غافلگیر کرد. به موجب این گزارش "بیدار شو آرزو" به کارگردانی "کیانوش عیاری" چند هفته پس از زلزله بم ساخته شد و اول بار در جشنواره فجر سال ۱۳۸۳ به نمایش درآمد. در سال های گذشته به دلایل و بهانه های مختلفی از جمله تلخی بیش از اندازه فیلم، امکان اکران عمومی فیلم فراهم نشد.

بعد از "بیدار شو آرزو ""کیانوش عیاری" بار دیگر بختش را در سینما محک زد و "خانه پدری" را جلوی دوربین برد. متاسفانه "خانه پدری" را هم سرنوشتی شبیه "بیدار شو آرزو" پیدا کرد و در دو سالی که از ساخت فیلم می گذرد، جز نمایش فیلم در جشنواره ونیز ۲۰۱۲ خبر دیگری در باره آن منتشر نشد.

این گزارش می افزاید؛ "بیدار شو آرزو"در حالی ساعت ۲۱ چهارشنبه شب از شبکه نمایش به نمایش گذاشته شد که از قبل هیچگونه  اطلاع رسانی در باره آن نشده بود.

داستان فیلم در باره یک زندانی با بازی مهران رجبی است که با آغاز زلزله از زندان بیرون می زند و به دنبال اعضای خانواده اش، آوارهای منزل ویران شده اش را می کاود. همزمان با او زن معلمه ای با بازی "بهناز جعفری" پس از بیرون آمدن از زیر آوار به کمک آسیب دیدگان می شتابد.

پخش "بیدار شو آرزو" در شب ها و روزهایی که جمع زیادی از هموطنان مان درگیر تالمات و مصائب ناشی از زلزله آذربایجان هستند به خوبی توانست حس همذات پنداری و درک عمق فاجعه رخ داده را زنده کند.

نقد فیلم را در اینجا بخوانید.کد ۵۹۱

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید