روزانه های سینمایی
ستاد صیانت در شهرستانها هم اعلام حضور کرد

ستاد صیانت در شهرستانها هم اعلام حضور کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه بازرسی‌های ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی و مبارزه با عرضه محصولات فرهنگی غیرمجاز، ماموران این ستاد با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران، استان قم و ادارات کل ارشاد تهران و قم در حواشی شهر تهران (اسلام‌شهر، سلطان آباد ، نسیم‌شهر) و همچنین در شهر مقدس قم از مراکز عرضه‌کننده محصولات فرهنگی بازدید و اقدام به جمع‌آوری محصولات غیرمجاز فرهنگی کردند.

در این بازرسی‌ها ضمن برخورد با واحدهای متخلف، تعدادی از این واحدها پلمپ شدند.

از محصولات غیرمجازکشف شده می‌توان به دی وی دی هایdivx،کپی های غیرمجاز فیلم‌های سینمایی، بازی‌های رایانه‌ای ممنوعه و غیر مجاز (مستهجن ، ترویج کننده خشونت و توهین‌کننده به ارزش‌های اسلامی) و فیلم‌های مستهجن و همچنین رایت‌های غیر مجاز مداحی‌ها و محصولات مذهبی اشاره نمود.

هر چند به گفته «سعید جابری انصاری» در مورد لوح‌های فشرده مذهبی به علت نبود شاکی از طرف صاحبان آثار امکان برخورد وجود ندارد ولیکن چنانچه این عزم باشد ستاد آمادگی حضور در این عرصه را خواهد داشت.

از نکات جالب مشاهده شده در شهرستان‌های اشاره شده وجود بخشی برای کپی محصولات فرهنگی در برخی از واحدها با قیمت پایین‌تر بود.

همچنین کپی‌های غیر مجاز مجموعه هشتم «ساخت ایران» تنها یک روز بعد از عرضه در برخی فروشگاه‌های این دو شهر دیده می‌شد.

مجموعاً در بازرسی‌های انجام شده در این دو شهر ۷۵ هزار سی دی و دی وی دی غیر مجاز کشف و ضبط شد.

«سعید جابری انصاری» دبیر ستاد صیانت از محصولات فرهنگی هم که دراین بازدید حضور داشت ضمن تشکر از دادستان استان قم و جانشین وی در تعامل صورت پذیرفته درباره وضعیت عرضه محصولات فرهنگی در شهرستان‌های اسلامشهر و قم گفت: الحمد‌الله با عزمی که دلسوزان انقلاب همچون نیروی محترم انتظامی و قوه محترم قضاییه در صیانت از آثار فرهنگی، هنری در قالب‌های مختلف دارند فضای خوبی را در کشور شاهد هستیم. به هر صورت کپی آثار تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان محترم سینما و حوزه‌های هنری دیگر صدمات جبران‌ناپذیری به فضای فرهنگی کشور وارد می‌نماید و ضرر تهیه‌کنندگان محترم در بازار را به دنبال دارد. تهیه‌کنندگان ما از هالیوود و بالیوود چیزی کم ندارند بلکه اگر منطقی نگاه کنیم آنها برتری‌هایی در حوزه اندیشه و افکار انسانی خود دارند که نتیجه کار آن‌ها تولید محصولات فاخر فرهنگی که کرامات و ارزش‌های والای انسانی را در سر لوحه خود قرار می‌دهد می‌باشد.

همچنین نوع تکنیک و فن‌آوری سینمایی آثار ساخته شده توسط این عزیزان در وضع مطلوبی است.

اما برخی سود‌جویان به منظور سودجویی غیر اصولی و کسب درآمدهای نا مشروع و تجاوز به حقوق تولیدکنندگان حوزه‌های مختلف چون الواح فشرده که می‌توان از مصادیق آن به فیلم‌های سینمایی، انیمیشن، موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای و …اشاره نمود، سعی در بر هم زدن فضای عرضه محصولات فرهنگی می نمایند و با داشتن یک یا چند دابلی کیتور در منزل یا فروشگاه خود اقدام به رایت این محصولات با قیمتی در حدود ۱۰۰۰ تومان می‌نمایند. ما حتی شاهد محصولات فاخر مذهبی ما مثل «مختارنامه» یا «یوسف پیامبر» هم صورت غیر مجاز عرضه می‌شد که لازم است تعاملاتی بین شرکت سروش سیما (که عرضه آثار صدا و سیما را به عهده دارد) و ستاد صیانت از آثار فرهنگی برای برخورد با این موارد صورت بگیرد.

البته با روسای اتحادیه ویدئو رسانه کشور و اتحادیه الواح فشرده هماهنگ شده است که با ایجاد یک راهکار منطقی که منجر به افزایش تیراژ محصولات اورجینال با قیمت مناسب شود در مقابله با این پدیده شوم گام‌های اساسی برداشته شود. زمانی که یک بازی رایانه ای تا حدود ۶۰۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد بدیهی است که اقشار محروم نمی‌توانند این هزینه را در سبد فرهنگی خانواده خود قرار دهند و اینجاست که سودجویان از این فرصت سوء استفاده می‌نمایند.

سعید جابری انصاری در پایان گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پشتیبانی شخص آقای وزیر، رئیس حوزه وزارتی و معاون محترم سینمایی جواد شمقدری انگیزه مضاعفی است برای همکاران ستاد در صیانت از حقوق صاحبان آثار فرهنگی تا بصورت شبانه روزی فعالیت نمایند.

به هر حال این حوزه نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه‌های مختلف و وضع قوانین مناسب برای برخورد با متخلفان می‌باشد. کد ۵۱۲

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۶ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام وخسته نباشید به دوستان فعالمون در ستاد صیانت از آنجا که دوستان تا قم پیش رفته اند سری به کاشان هم بزنند برایشان خالی از لطف نمی باشد

    • جناب رضا
      حضور ستاد صیانت در شهرستان ها و انجام عملیات کشف و ضبط محصولات غیرمجاز هعر چه گسترده تر و جدی تر باشد تبعات نیکوی آن در بهبود اقتصاد شبکه و ناامنی فضا برای متخلفین و کوتاه شدن دست سودجویان ملموس تر خواهد شد. کاشان نیز به مانند سایر نقاط کشور از پدیده کپی رنج می برد اما بد نیست بدانید که این شهر از اولین نقاطی بوده که در دهه گذشته هم به لحاظ وجه فرهنگی(آـشنایی مصرف کنندگان با مفهوم سرقت سینمایی و …) که ازطریق چاپ مقالات، پوستر و بیلبورد و جلسات توجیهی و از این قبیل و هم به لحاظ اجرایی از طریق برقراری گشت های بازرسی و برخورد با عاملین کپی، فعال بوده و از این جنبه ها کارنامه درخشانی دارد.

  • آقای عظیمی عزیز فکر نمیکنم اینطور که شما میفرمایید باشه از آنجا که بنده اطلاع دارم در این شهر فقط شما فعالیت میکنید و متاسفانه  
    پیدا کردن شما امریست دست نیافتنی شاید موقع آن رسیده باشد که به حرفهایمان جامعه عمل بپوشانیم ضمنا اگر شماره تماستون رو بگزارید از شما ممنون میشم

    • جناب رضا
      متوجه نشدم چه چیزی آنطوری که گفتم نیست. در هر حال به دلیل استفاده از اسم کوچک یا مستعار شما را به جا نیاوردم. مشخصات خود را به این شماره پیام بزنید تا با شما تماس بگیرم:
      ۰۹۳۹۴۴۵۴۰۷۲

  • آقای عظیمی عزیز اگر به شما پیام نزنیم جوابگو نیستید با شما تماس گرفتم جواب ندادید لطف کنید شماره تماس ثابتتون رو بدید یا هر شماره ای که احتیاج به پیامک نداشته باشه ممنون                                                                             

  • اینجانب به اداره کل مراجعه نمودم و پیرامون تشکیل ستاد سوال کردم فرمودند هنوز تشکیل نشده بعد خواستار یک نسخه از آئین نامه مذکور شدم فرمودند امکانش نیست اگر نیازی باشد وزارتخانه به  اتحادیه ها ارسال میکند (فرستادن دنبال نخود سیاه)واقعا تا کنون نمیدانستم اینقدر وزارتخانه مطالب فوق سری آئین نامه میکند که اگر صلاح دانستند وزارتخانه در اختیار اتحادیه ها قرار میدهد حال جناب آقای فروتن چنانچه مشکلی ایجاد نمیشود و اتحادیه ها مورد وثوق شما میباشند یک نسخه از آئین نامه و شرایط و ضوابط تشکیل ستاد در اختیار اینجانب قرار دهید تا ببینیم چکار میتوانم انجام دهیم تا هر چه سریعتر این ستاد تشکیل شود ( فکر کنم اتحادیه هم عضوی از اعضای ستاد هست اگر اشتباه نکنم)

    • جناب جعفری با ستاد صیانت تماس حاصل نمایید . اتحادیه نیز می تواند مستقیناً با دبیر ستاد مکاتبه کند و خواستار ضوابط مورد نظر شود.

  • آقای عظیمی
    ظاهرا این آقا رضا از طرف حسایهای قبلی هستن که دستشون از دامن دوستان کوتاه شده شماره رو بدین کار ختم به خیر میشه انشاله

  • در صورت لزوم علاوه بر تلفن همراه ذکر شده، می توانید از طریق تلفکس ۴۴۶۴۶۶۰ در کاشان ارتباط برقرار فرمایید.

  • نمیدونم چطوری باید بگم دنبال پیام و تلفکس نیستم میخوام مستقیم صحبت کنم حتماَ باید وقت قبلی بگیریم آیا پیدا کردن یک نماینده باید اینقدر  سخت
    باشه یک سوال دیگه هم داشتم مشتریهای شما چطور شما رو پیدا میکنن حتماَ شما بهشون پیامک میزنید اونها هم با پیامک به شما حسابشون رو
    پرداخت میکنن 

  • آقا این بنده خدا داره با زبون بی بونی میگه طلبکاریه که نمیتونه طرف حسابشو پیدا کنه و انجا هم داره آبروداری میکنه چیزی نمیگه
    شماره رو بده تموم بشه بره

    • جناب سید محمد
      ممنون از همدردی شما
      اگر چند کامنت بالاتر را ملاحظه بفرمایید من شماره تلفن مورد نظر ایشان را ذکر کرده ام. در ضمن اگر قرار  شد اینجا محلی برای وصول مطالبات باشد ما را هم خبر کنید که گفتنی بسیار است.

  • جناب عظیمی عزیز
    چک برگشتی و یا حساب باز تسویه نشده مگه گفتنی هم دارد که بسیار باشد؟
    بدهی را در هر صورت باید تسئویه نمود و یا حداقل پاسخگوی بستانکار بود این که پیامک بدهید یا فکس بزنید به شماره ای که هیچ وقت به شما نمیرسد چاره کار نیست.
    مطمئن باشید اگر از راه دیگری میشد به شما رسید صدای این بینوایان به اینجا نمیرسید که باعث حرف و حدیثهای فراوان و عقده گشایی اسرار مگو شود.
    عزت زیاد

  • ممنون از توضیحاتتون در مورد تلفن وفکس به اطلاعاتمون اضافه شد به چه زبونی بگم زنگ زدم جواب ندادید هر چی شما بگید مینویسم و براتون فکس میکنم براتون پیام هم میفرستم ولی خواهشاَ جوابم رو بدید اکر دلیل پا فشاریتون در مورد فکس کردن و پیامک رو هم بگید ممنون میشم و شاید توجیح هم شدم

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید