روزانه های سینمایی
پروتکل شبح

پروتکل شبح

سال ۲۰۱۰ که برای مدت کوتاهی در امارات بودم، چند روزی می شد که کار فیلمبرداری قسمت چهارم ماموریت غیر ممکن با نام پروتکل شبح به پایان رسیده بود و در شیخ نشین کوچک دبی هنوز حرف و صحبت در باره بازی تام کروز و ایفای نقش او در صحنه های پرریسک بدون استفاده از بدلکار بود. بعد از برگزاری جشنواره فیلم دبی حالا شیخ نشینان این سرزمین کوچک حاشیه خلیج فارس سرمایه گذاری مشترک با کمپانی های هالیوودی را هم تجربه می کنند.

در شناسنامه فیلم ماموریت غیر ممکن ۴ که این روزها در شبکه توزیع شده است، می خوانیم که فیلم محصول مشترک آمریکا و امارات است.

به نظر میرسد کشورهای گوگوری مگوری عرب نشین، هر قدر در پیشینه فرهنگی و تاریخی کم آورده اند، در خرج کردن پول نفت برای پروژه های آمریکایی چپ پری دارند و حسابی دست و دلبازانه عمل می کنند. غافل از آنکه هویت تصویری از چنین راههایی به دست نمی آید.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • واقعا انتظارى بیش از این نمى شود از اونها داشته باشیم حتما فکر کردن با این کارها میتونند جلوى پیشرفت مارو بر اساس سند چشم انداز و برترى مطلق بر منطقه بگیرند ، واقعا هیچى نمى فهمند!

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید