روزانه های سینمایی
ایستگاه سینما ویدیو

ایستگاه سینما ویدیو

انصاف حکم می کند کار خوب را خوب ببینیم و به خوبی از آن یاد کنیم. نفس ایجاد چنین مراکز و واحدهایی ارزشمند است. فارغ از آنکه تاثیر محسوسی در فروش محصولات شبکه بر جا بگذارد یا نگذارد. ایده این عمل در ذهن یک سینماگر خوش فکر شکل گرفت و شخصیت موجه او کمک کرد تا مسئولان ذیربط با او همراهی کنند و راه پرپیچ و خم اداری کوتاهتر گردد. حالا که سنگ بنای ایستگاه های سینمایی در ایستگاه های متروی تهران گذارده شده است، احساس مطبوعی در جانمان قوت می گیرد و می پنداریم از شدت امواج منفی و مخرب علیه سینما و ویدیو قدری کاسته شده و در فضای یاس آلودی که در جان عده ای رخنه کرده است، نور امیدی تابیدن آغاز کرده است. اگر در بر پاشنه مراد بچرخد و همراهی مسئولان تب زود گذر نباشد، ایستگاه های سینمایی ظرفیت اجرای کارهای ابتکاری بیشتری را دارند. تقارن افتتاح رسمی ایستگاه های سینمایی با آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و مدارس کشور در روزهای آینده، نوید آینده ای روشن تری را برای این طرح به همراه دارد. اگر چه هنوز بسیاری از کلان شهرهای ایران فاقد مترو هستند اما موج علاقه به آثار فرهنگی و هنری چنانچه با عشق به خدمت در مسئولان شهری ملازم گردد، بسیاری از فضاهای شهری را به ایستگاه هایی برای معرفی تولیدات هنری و سینمایی مبدل خواهد ساخت. کافی است فعل خواستن صرف شود و نتایج درخشان آن را در دمیدن روح نشاط به کالبد فسرده شهرها دید. این روزها در ماههای پایانی عمر مجلس هشتم، نمایندگانی که خبر و سراغی از سینما و سینماگران حوزه انتخابی اشان نمی گرفتند، به جبران فرصت های از دست رفته، یکباره دست به قلم شده و نامه از پی نامه برای رفع مشکلات موکلانشان راهی دستگاه های اجرایی می کنند. می دانم وظیفه اصلی نمایندگان مجلس جنبه تقنینی دارد و پیگیری مسائل اجرایی از آنها انتظار نمی رود اما قطعا" رسیدگی بموقع یک مسئله، مانع از هرز رفتن منابع و فرصت ها می شود و گره هایی را که می شود با دست باز کرد، نیازمند دندان نخواهد ساخت.
سخن که به اینجا رسید، دریغم می آید از نیت خیر و استقبال مدیریت شهری( شهرداری و شورای شهر) اصفهان برای پذیرش میزبانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان یاد نکنم. درودشان باد!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید