روزانه های سینمایی
توبه نامه

توبه نامه

جناب آقای فروتن بنده جوانی هستم که در گذشته برخی از محصولات موسسه های رسانه های ویدئویی را به صورت کپی استفاده کرده ام و قصد دارم که دیگر این کار را تکرار نکنم و محصولی را برای خودم کپی نکنم و فقط از محصولات اورجینال استفاده کنم اما می خواهم که از عملکرد گذشته خود هم حلالیت بگیرم و زیر دین این موسسات تصویری نباشم لطفا به  بنده  بفرمایید که چه کنم تا بتوانم حلالیت بگیرم
 
منتظر پاسخ شما هستم
باتشکر

 

در اوج ناامیدی از تلاش های مراجع قانونی برای بازداشتن متجاوزان به حقوق موسسات ویدیو رسانه و کم تاثیر بودن منهیات قانونی و شرعی؛ دریافت نامه کوتاهی از یک هموطن که در واقع توبه نامه اوست، آدمی را امیدوار می سازد که بعضی از وجدان ها با کوچکترین تلنگری بیدار می شوند و درصدد جبران مافات برمی آیند. آقای ذاکری را نمی شناسم اما  در دور و بر خودم بعضی از بچه های فامیل با اظهار بی اطلاعی از ناپسندی کپی کردن فیلم، به من اطمینان داده اند که هرگز تن به این کار غیر اخلاقی نخواهند داد. در سالی که به واسطه دلایل متعدد اقتصادی، نیات سوء و انتقام جویانه بدخواهان داخلی و خارجی، تیراژ محصولات نمایش خانگی به کمترین میزان خود طی یک دهه اخیر رسیده است، آیا می توان امیدوار بود، همه کسانی که اعتقادی به حرام و حلال خداوندی دارند، به خود آیند و بیش از این مانع از گسترش شبکه نشوند؟

دیدید و شنیدید که تلویزیون ایران در اقدامی تازه شبکه  IFILM را در دسترس عموم قرار داد و دارندگان دستگاه های مبدل آنالوگ به دیجیتال، می توانند بازپخش انبوهی از فیلم و سریال های تلویزیونی را ببینند. اما در اینسو دریغ که بخاطر بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در شبکه_ به دلیل سرقت آثار در داخل و خارج و در محیط مجازی و حقیقی_ راه بر روی بسیاری از طرح های آماده ی اجرا در شبکه و جهش بیشتر آن برای جذب مخاطب بسته است. چه بسیار طرح های بدیع که از وجود آنها با خبرم اما در دستان صاحبان آنها معطل مانده اند. در حال حاضر بیم و هراس از مسلخ کپی و ضرر و زیان انباشته آن، تماشای این ایده های جذاب را بر پرده شیشه ای در حد آرزو نگه داشته است.

نمی خواستم آیه یاس بخوانم دوباره شما را به چشیدن حلاوت نامه صدر این یادداشت دعوت می کنم.

حق نگهدارتان

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید