روزانه های سینمایی
عموپورنگ جای ساخت ایران نشست

عموپورنگ جای ساخت ایران نشست

قسمت چهارم برنامه شبکه کودک عموپورنگ در حالی از امروز  آغاز می شود که شرکت پخش این محصول تغییر یافته است. حالا دیگر اینگونه تغییر و تحولات برای همه عادی شده است و معمولاً نارضایتی تهیه کنندگان و سرمایه گذاران از شرکت های پخش طرف قرارداد، دلیل اصلی فسخ توافقنامه ها می باشد. ظرف دو روز گذشته در خبرها خواندیم که تهیه کنندگان سریال ساخت ایران همکاری خود را با شرکت گل پخش اول(گلرنگ) قطع کرده اند و به سراغ گزینه های دیگری رفته اند اما از طرف مقابل تهیه کننده شبکه کودک عموپورنگ قید همکاری با پخش الوند را  میزند و بلافاصله جای خالی ساخت ایران را در شرکت گل پخش اول پر می کند. حاصل این رفت و  برگشت ها نهایتاً به کجا خواهد انجامید، مستلزم گذشت زمان است. کد۳۹۳

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۹ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام و احترام
    برای اینجانب حقیقتا جای تعجب دارد که چنین شایعاتی دامن زده می شود تا آنجا که به سایت وزین روزانه های سینمایی نیز راه میابد .پخش سریال ساخت ایران همچنان در شرکت گلرنگ پخش است و اساسا نوع قرار داد و روابط  مثبت فیمابین امکان جابه جایی پخش را نمی دهد و برای پخش گسترده و مطلوب این سریال تلاش ویژه ای  صورت گرفته و خواهد گرفت .البته سطح استقبال مخاطبان آثار سینمای خانگی به ویژه سریال ها نسبت به توقع و انتظار دست اندر کاران تا حدودی افت کرده که جای آسیب شناسی و ارائه راهکار های جدید دارد . به هر رو توان شرکت های پخش گلرنگ و نیز گلپخش اول  بر فعالان این عرصه پوشیده نیست ثبت رکورد های فروش در قهوه تلخ ، ورود آقایان و…موید همین موضوع است . متاسفانه بد اخلاقی ها و شایعه پراکنی ها در عرصه فعالیت های فرهنگی و اقتصاد هنر به مراتب بیش از صنوف و حوزه های دیگر است که امیدواریم حضرتعالی که حقیقتا مزین به محاسن اخلاقی در مدیریت بخشی از این عرصه هستید ، راهکارهایی برای هرچه کمتر شدن این حاشیه سازی های ناپسند ارائه نمایید.
    با تشکر و آرزوی توفیق

    • جناب بصیری گیرم که کسی نخواهد همکاری اش را با شما ادامه دهد، این موضوع نباید حمل بر ضعف و نقص شرکت گلرنگ بشود. مشاهده کردید که به موجب خبر روزنامه هفت صبح شبکه کودک عموپورنگ با آن شرکت به توافق رسیده است. بنابراین گاه به دلیل اختلاف سلیقه و سطح توقعات ممکن است قراردادی به منزل آخر نرسد. خوشبختانه از آن شرکت تاکنون گزارش هایی که خدای ناکرده دلالت بر نقض عهد، بد حسابی و کج رفتاری باشد، واصل نشده است. درج خبرهایی از این دست را که مدیریت شده انتشار می یابد ، نشانه ای از تحرکات، نشست و برخاست ها، گفتگوها و تعامل ها، و خلاصه مجموعه حرکات و فعل و انفعلاتی بدانید که حکایت از پدیده ای زنده و پویا به نام شبکه نمایش خانگی می کند. البته نوع واکنش محترمانه شما سبب گردید که گمانه زنی هایی از این دست، دیگر آن شرکت را نشانه نرود.ضمناً اگر اخبار سایت را دنبال می کنید، بسیاری از مخاطبان منتظر انتشار فیلم ورود آقایان ممنوع هستند، ضروری است بیش از این در توزیع اثر تعلل نشود.

  • سلام
    قیمت عموپورنگ ۲۵۰۰تومان ش(البته قیمت برچسب زده شد)د واینکه این قسمت دیرتربدستمان رسیداین ازدلایلی بودکه متوجه شدیم پخش به شرکت دیگری واگذارشدومطمئناافزایش قیمت تاثیرمنفی درفروش خواهد داشت.

  • جناب آقای مصطفی بصیری
    شما خود ار عوامل تنش در شبکه نمایش خانگی هستید چرا در توزیع مجموعه چهارم ساخت ایران تاریخ توزیع بعدی را چهارشنبه ۲۰/۲/۱۳۹۰قید کردید در شماره قبلی هم همین عمل تکرار شد اگر توان برنامه ریزی ندارید خواهشا تاریخ و زمان توزیع بعدی خود مشخص نکید تا مردم هم الاف و مسخره شما نباشند و در زمان مراجعه مخاطبین جهت دریافت محصول مواجه با عدم توزیع محصول از طرف شما قرار نگیرند که خود از عوامل افت آمار محسوب میشود
    پیرامون افتخار فروش و ثبت رکورد تاریخی در فروش بعضی از محصولات هنر نیست یقینا اگر این محصولات خاص دست ضعیف ترین توزیع کننده نیز اگر قرار داشت شاهد همین فروش بودیم همچنان که در فروش پیتزا مخلوط توسط موسسه قرن ۲۱ اتفاق افتاد و رکورد فروش خوبی رقم زد
    در پایان ناتوانی های خود و عدم برنامه ریزی خود را در لایه بد اخلاقی ها و شایعه پراکنی ها در عرصه فعالیت های فرهنگی نپوشانید و حاضرم به اثبات برسانم بداخلاقی فرهنگی بیش از همه در مراکز پخش (به پخش ،گلرنگ،گلپخش اول، والوندو…)سهم شرکت محترم گلرنگ قرار داشته است

  • قابل توجه دو ستان
    از قرار معلوم با انکه عموپورنگ ۴ قرار بود یکشنبه (حداقل در استان گیلان) توسط گلپخش اول توزیع شود با قیمت ۲۵۰۰به نماینده توزیع استان گیلان ارائه شده که نمایندگان گیلان بعلت پخش نامنظم شرکت وقیمت دستکاری شده محصول که با برچسب دیده میشود از عرضه گسترده خودداری و در برخی نمایندگیهای توزیع تشویق به تکثیر کار جهت تنبیه شرکت و تهیه کننده این کار صورت گرفته است.ای کاش متولی امر مشخص بود و حداقل ما رو از این سوءاستفاده و توهین به شعور مخاطب آگاه مینومد

  • جناب آقای عظیمی
    ممنونم از تذکر شما
    البته که موسسه محترم قرن ۲۱ از فعالین و قویترین مرکز پخش محسوب میشود و منظور از شرکت ضعیف شرکتهائی که در سال کمتر از ۵عنوان توزیع دارند
    و افتخار شرکت گلرنگ از توزیع موفق فروش ورود آقایان ممنون بروند دعاگوی نمایندگان توزیع در شهرستانها  بشوند که توزیع  را برایشان انجام دادند  و در بعضی از استانها شرکت گلرنگ مستقیما عنوان اثر را به نمایندگان تحویل داد
     

  • جناب آقای فروتن
    این چه وضعی است که درست شده برای محصولات نمایش خانگی شرکتها روی محصولات خود برچسب تعویض قیمت میزنند واقعا هرج و مرج مگر وضعیت دیگری دارد  و ضعیت ما شده درگیری با مشتری و مردم عنوانی که واقعا ارزش ۱۰۰۰تومان هم ندارد برچسب ۲۵۰۰تومان زده شده
    عمو پورنگ
    پنگون ماداگاسکار۶
    سه کله پوک
    ….
    ….
    ….
    نظارت چی میشود…
    اگر محصولات نمایش خانگی تابع قانون حمایت از مصرف کننده بود حال شاهد اینگونه مسائل نبودیم

    • آقای جعفری از شما طرح چنین سوالاتی بعید است.باید تا به حال متوجه شده باشید که وزارت ارشاد نهاد قیمت گذار نیست. بهای نشریات، کتاب، آلبوم موسیقی، نرم افزار، بازی و… تابع شرایط بازار است. مردم افزایش کم سابقه قیمت کالاهای اساسی و ضروری خود را کاملاً احساس می کنند و در برابر آن تسلیمند. افزایش قیمت کالای فرهنگی متاثر از افزایش هزینه های تمام شده، امر شگفت آوری در این شرایط به حساب نمی آید. ناشران محصولات نمایش خانگی یک بار با کاهش قیمت خود، برادری شان را به مردم اثبات کرده اند و خوب میدانی که قیمت های کنونی هم حداقل بهایی است که اگر سود فروشنده، سهم پخش کننده، هزینه تولید و سرشکن هزینه های جاری موسسات را از آن کم کنید، برخلاف قضاوت شما،‌ نرخ نامعقولی نیست.

  • آقای فروتن من هم با مطلب شما موافقم
    ولی منظور برچسب زدن پشت جلد چه توجیهی میتواند داشته باشد مشتری را چگونه باید توجیه کرد آیا این شائبه پیش نخواهد آمد که فروشنده این عمل را مرتکب شده است و خود فروشگاه عاملی هست برای گرانفروشی
    چرا زمان تولید اثر قیمت بطور صحیح درج نگردیده است که حال ما به دردسر نیفتیم
    چنانچه شما این عمل شرکتها را توجیه می کنیم سمعا و طاعطا ما هم قبول میکنیم

    • محمد رضا نمیدانم چند سال داری؟ و چقدر تجربه اجتماعی داری؟ گذرت به داروخانه ها افتاده باشد، بسیاری از داروهایی که مشمول افزایش تعرفه شده اند اما ازقبل پاکت آنها چاپ شده باشد، با نصب اتیکت اصلاح قیمت شده اند. یعنی برچسب زدن کاری ناخواسته در شرایطی است که ناشر و یا تولید کننده در برابر افزایش هزینه های تمام شده قرار گرفته ولی از قبل پاکت، ولت، جعبه و بسته حاوی کالا را چاپ کرده است.

  • جناب آقای فروتن
    فرمایش شما کامنلا صحیح و مورد قبول اینجانب است
    ولی این عمل از لحاظ قانونی جرم و میتوان تحت تعقیب قرار داد
    تمام حرف و بحث من اجرای قانون است اگر ما چشمانمان به دنبال خلاف دیگران باشد و ما نیز عمل آنها  توجیه و  تکرار کنیم دیگر جائی برای فرهنگ در جامعه قرار نخواهد داشت

  • من متولد سال ۱۳۵۳ متاهل دارای دو فرزند و از سال ۱۳۷۵ در کار فرهنگی و همکاری با چندین مراکز دولتی مرتبط با کار فرهنگی

  • با نگاهی اجمالی به پروانه صدور تا زمان توزیع
    قضاوت با شما
    ۱- سه کله پوک ۴۹۲۳۰/۹۰/۱۵۵ مورخه ۶/۴/۱۳۹۰قیمت ۱۵۰۰تبدیل به ۲۵۰۰تومان صاحب اثر ویدئو رسانه پارسیان
    ۲-عمو پورنگ چهار ۱۴۸۵۲۲-۹۰/۱۵۵مورخه ۶/۱۰/۱۳۹۰قیمت ۲۰۰۰تبدیل به ۲۵۰۰تومان
    ۳-پنگون های ماداگسکار۶۱۶۳۱۶۶-۹۰/۱۵۵ مورخه ۵/۱۱/۱۳۹۰قیمت ۱۵۰۰تبدیل به ۲۰۰۰تومان صاحب اثر پارس ویدئو
    آیا از زمان دریافت پروانه نمایش تا زمان تولید چندین ماه زمان میبرد که موجب افزایش قیمت قرار گرفته اند

  • با استعلام صورت گرفته از بازرسی و نظارت اصناف پیرامون تغیر قیمت کالا و برچسب قیمت جدید
    مورد فوق بشرط صدور فاکتور رسمی  از مرجع توزیع کننده بلامانع میباشد

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید