روزانه های سینمایی
خوش درخشید ولی دولت مستعجل بود

خوش درخشید ولی دولت مستعجل بود

مشاهدات در سطح ایستگاه های متروی تهران خبر از تعطیلی فروشگاه های عرضه محصولات نمایش خانگی می دهد. هنوز طرح راه اندازی این مراکز یکساله نشده است که پرونده آنها را باید بسته شده قلمداد کنیم. بی تردید عدم استقبال مردم و پیشی گرفتن هزینه نگهداری این فروشگاهها بر درآمدشان، عامل اصلی تعطیلی زود هنگام آنها بوده است. محمد درمنش طراح اصلی این مراکز بود و یک سرمایه گذار او را در انجام این پروژه یاری کرد.

به موجب این گزارش قصه پرغصه توزیع محصول کماکان ادامه خواهد داشت و مادام که جذابیت و کیفیتی خیره کننده ای در متن اثار شبکه نمایش خانگی قابل جستجو نباشد، نمی توان بر بازدهی فروشگاه های اختصاصی فروش فیلم دل بست. کد خبر ۳۵۸

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام
    جناب فروتن خبر بدی بود واقعا
    اما به نظر من دلایل زیادی باعث این مسایل و عدم موفقیت این طرح ها میشه که شما عرض کردید که به نظر من کیفیت محتوایی و بصری بسیار مهم  می باشد واقعا نمی دونم چرا بعد از این همه سال هنوز موسسات ما از تبدیل یک نسخه ی با کیفیت عاجز هستند ایا واقعا چنین کاری مشکل است !؟
    شما اگر توجه کنید به کسانی که در همین مملکت دارن به صورت شخصی کار می کنند یعنی فیلم های مراسمات شخصی و … و حتی تبدیل فیلم های شخصی خودشون رو انجام می دهند با کیفیت بسیار خوب من تعجب می کنم چرا موسسات ما توانایی این کار را ندارند و فقط میشه یک دلیل پیدا کرد ان هم غیر حرفه ای بودن عوامل تبدیل فیلم واقعا من دلیل دیگه ای نمی بینم.
    و البته دلایل دیگه هم هست مانندبازار قاچاق که من باز هم به یقین می تونم بگم میشه جلوی بازار قاچاق رو گرفت نه به طور کامل اما واقعا میشه اما چرا جلوگیری نمیشه باز هم نمی دونم !
    و اما لحث محتوایی اثار که متاسفانه رز به روز داره به نظر من بد تر میشه البته جدا از فیلم های ککارگردان هایی که واقعا دغدغه دارند تو کارشون.
    و در اخر ارزو می کنم که واقعا فکری برای این مشکلات بشه.

    • سید جان سالروز شهادت مادرت بانوی آب و آیینه تسلیت باد. خدا کند به قداست نام معطرش موهبت تاسی از سیره فرزندان معصومش را بیابیم. از آنجا که پدرش نبی اکرم (ص) طعنه زنندگان را سخت نکوهش کرده است، به خودم اجازه می دهم چون نامت را کامل ذکر نکرده ای عرض کنم، دریافت چنین مجوزهایی نیاز به رانت جویی و رانت خواهی ندارد. بر کلام شما دو اتهام مترتب است کسی که موجد رانت است و کسی که بهره ور از آن است. امیدوارم برداشت من اشتباه باشد. حیف است در چنین ساعاتی که عالم و آدم به دقایق و ظرایف فرهنگ و مرام زهرایی می اندیشد، کلامی به غیر حق بر زبان جاری سازیم.

  • شاید از افتخارات بعضی از سروران در دوران ریاستشان تعطیلی فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی باشد پیشا پیش از دست یابی به اهداف عالیه مقدسشان در تعطیلی اینگونه مراکز تبریک میگویم
     

  • آقای فروتن عزیزم
    اگر شما هم جای ما باشید و ببینید یهو یه طرح بزرگ فرهنگی رو میدن دست یه کارگردان درجه دو یا سه کشور که  هیچکدوم از فیلماش هزینه تولیدش رو هم نتونسته در بیاره (یعنی پای بیزنس کارش میلنگه) و تا به حال دو روز هم در کار پخش فعال نبوده غیر از این نمیتونستین فکر دیگه ای بکنین که…بسوزه پدر رانت….

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید