روزانه های سینمایی
صبحانه کاری برای گیم

صبحانه کاری برای گیم

قبل از هرچیز حلول سال نو را به همه دوستانی که در این مدت با این وبگاه همراه بوده اند، صمیمانه تبریک می گویم و از حضرت باری تعالی می خواهم آنچه را خیر خوبان روزگار بوده است برایشان مقرر بدارد و آنچه را سودی برای شان ندارد از آنها دریغ سازد. ای خدای بزرگ تحول در نفس را به سیره متقیان عالم، نصیب مان گردان و از خزانه غیبت به فکر و اندشه ما برکت بخش. ای هادی و راهنمای همه بندگان راه راست را به ما بنما. آمین یا رب العالمین !

صبح یکی از روزهای پایانی سال در ضیافت صبحانه بنیاد ملی بازی های رایانه ای، آخرین هماهنگی ها برای نظارت بر عرصه بازی های رایانه ای با حضور دبیر کل ستاد مبارزه با محصولات غیر مجاز و مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری و همکاران ایشان و بنده برگزار شد. در این نشست جدا از دستاوردهای حاصله که در جای خود ارزشمند است و باید جداگانه به آن پرداخت، نفس برگزاری نشست از جنبه های مختلفی حایز اهمیت است. تا پیش از این عده ای را گمان بر این بود که فضای اختلاف بین مدیران دولتی دست اندرکار بازی، آینده این صنعت را بیش از گذشته با ابهام روبرو ساخته است. جمعی که منتقد یکی از این سه دستگاه مسئول بودند …

 

فرصت را مغتنم دانسته و به فراخور هیزم بیار معرکه می شدند و گاه با ظاهری دلسوزانه با دیگر طرف های اختلاف همراهی و همدلی می کردند. اقلیتی که تعهداتی به ستاد یا بنیاد داشتند، بهانه ای یافته بودند تا کافه را از اساس به هم بریزند و یکباره دیون خود را مصداق صداق عروس بدانند. منظورم همان ضرب المثل معروف است که مهریه را کی داده و کی گرفته است.! عده ای هم به قصد ماهی گرفتن از آب گل آلود، در عین بدهی  با پاک کردن صورت مسئله، لباس طلبکار بر تن پوشیدند.! گروهی هم که اهل حساب و کتاب بودند، به خود اجازه دادند تا به صرافت فهرست هزینه و درآمد دستگاه های اجرایی بیافتند و در نقش حسابرس گزارش های دلخواه دست و پا کنند. غیبت یکی از سه ضلع هرم تصمیم گیری در مجلس منتسب به یکی از دو جناح دیگر کافی بود تا منجنیق توهم به راه افتد و  گلوله های شایعات بر فضای بازی کشور پرتاب کند. برای فرصت طلبانی که چشم دیدن هیچیک از سه جناح مرتبط با بازی را نداشتند، شمارش معکوس برای سقوط رقیب و جلوس خود بر اریکه مراد آغاز شده بود. به این ترتیب هر قدر صبحانه هفته آخر اسفند به کام میزبان و مهمانان گوارا و شیرین آمد، به کام بدخواهان تلخی حنظل گونه ای را چشاند. اما در تعقیب صبحانه کاری این نتایج حاصل شد.:
– توافقات بنیاد با ناشران بازی در زمینه هولوگرام محترم شمرده شود.
– زمینه واگذاری امتیاز بازی های پر مخاطب خارجی بصورت انحصاری به شرکت های واجد شرایط فراهم گردد.
– بنیاد راهها و شیوه های متناسبی برای کمک به ستاد و تقویت فعالیت های آن در شهرستانها پیش بینی نماید.
– همانند موسسات ویدیو رسانه ناشران بازی ستاد مبارزه را یاری نمایند.
کمبود اعتبارات دولتی در حمایت از ستاد و بنیاد طی سالی که گذشت، اهمیت این موضوع را دوچندان جلوه می دهد. بی تردید تجلی همه جانبه اتحاد و همدلی نهادهای دولتی و غیر دولتی اعم از حاکمیتی، اجرایی و حمایتی را در نخستین جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای تهران در بهار سال آینده باید دید. جایی که توان و استعداد بازی ساز ایرانی با رقبای خارجی شرکت کننده در فستیوال به عیان رخ خواهد نمود. فرصتی دوباره تا شاید تردید مراجع و منابع مسئول برای تخصیص بودجه مناسب به صنعت گیم کشور برای همیشه برطرف گردد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید