روزانه های سینمایی

نفوذ سینمای ایران تا قلب اسرائیل!

این روزها قبل از اینکه تهدید ایران در قبال عملیات ترور رژیم اسرائیل در تهران عملی شود، فیلمی از سینمای ایران پرده بسیاری از سینماهای آن کشور را به تصرف خود درآورده است.
انیمیشن بچه زرنگ محصول ۱۳۹۷-۱۴۰۰ سینمای ایران در ادامه اکران‌های بین‌المللی خود، مدتی است که در سینماهای گروه کودک اسرائیل به نمایش درآمده و با استقبال روبرو شده است.
تجربه تیم جوان و خلاق تهیه و تولید بچه زرنگ و آشنایی آنها با قواعد بازار جهانی فیلم باعث شده است، تا خریداران آسیایی و اروپایی حقوق فیلم، بازار گسترده‌ای را برای عرضه فیلم در سینماها و دیگر پلتفرم‌ها تدارک ببینند.
تنها واکنش جدی ایجاد شده در اکران بچه زرنگ در سرزمینهای اشغالی آن است که مخالفان مدعی شده‌اند، صاحبان فیلم قصد دارند درصدی از درآمد فروش فیلم را به کودکان غزه اختصاص دهند. این عده بر این اساس خواستار توقف نمایش فیلم در شهرهای اسرائیل شده‌اند. شرکت‌های پخش خریدار حقوق فیلم از این اتهام خود را مبرا ساخته و منبع خرید خود را یک شرکت در مالزی دانسته‌اند.
پیش از این خریداران اروپایی حقوق اکران خارجی برخی از فیلم‌های ایرانی، اقدام به کار مشابهی کرده بودند و انتشار اخبار نمایش فیلم ایرانی در سینماهای رژیم اشغالگر، سبب فشار به تهیه کنندگان ایرانی شده بود.
بازخوردهای مثبت ناشی از انیمیشن بچه زرنگ در اسرائیل احتمالا باعث به رسمیت شناختن حق شرکت‌های خریدار فیلم‌های ایرانی برای نمایش آنها در همه نقاط جهان بدون هرگونه محدودیت خواهد شد.
راه مقابله با فیلم و سریال ضدایرانی از سوی سینماگران اسرائیلی پاسخ مشابهی را طلب می‌کند. هر محصول ایرانی که قلب و دیدگان شهروندان ساکن در سرزمینهای اشغالی را نشانه برود، جواب دندان‌شکنی به جنگ رسانه‌ای رژیم کودک کش اسرائیل است.
با وجود شرکت‌های واسطه و پخش فیلم بین‌المللی آنها، نفوذ سینمای ایران به خانه‌ هر اسرائیلی و سینماهای آن کشور شدنی است.
در خلاصه داستان انیمیشن بچه زرنگ آمده است:
محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم‌هاست. او تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است؛ ببر ایرانی

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید