روزانه های سینمایی

شروع امیدوارکننده برای «شریک جرم»

سریالی نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند که قصه تازه‌ای داشته باشد. شخصیت‌های داستانی جدیدی خلق کرده باشد. مضمون بدیعی را ساز کرده باشد.
پخش اولین قسمت از سریال «شریک جرم» نوشته امیر عربی، کار تازه‌ای از زوج هنری همایون اسعدیان و مازیار میری، این امیدواری را ایجاد کرده است که با سریالی روبرو هستیم که بناندارد، راههای پیموده شده را طی کند و حال و هوای سریالهای نمایش خانگی مشابهی را تداعی کند.
سریال در ژانر درام و جنایی از همین قسمت اول تکلیف خودش را با طرفداران این گونه سریال‌ها روشن می‌کند و تیم سازنده نشان می‌دهند که به قواعد ژانر پایبند هستند. سریال اینگونه شروع می‌شود: زوجی در آستانه جدایی هستند، مرد از زندان مرخصی گرفته است تا زنش را از تقاضای طلاق منصرف کند و از رابطه‌ای تازه‌ای که شروع کرده است، خارج شود. زن بر طلاقش اصرار دارد و خیانت به شوهر را توهم او می‌داند. مرد با استیصال ابتدا همسرش را با شلیک گلوله به قتل میرساند و سپس به زندگی خودش خاتمه می‌دهد.
فاجعه‌ای که در دفتر وکیل این زوج رخ می‌دهد آغاز گرفتاری‌ها و چالش‌های پیش‌بینی نشده برای وکیل با بازی سارا بهرامی است.
سریال داستانش را درست بنا می‌کند و مخاطب را به تماشای داستانی ملتهب با محوریت وکیلی نسبتا مقتدر و با اعتماد به نفس دعوت می‌کند. زنی که احتمالا ردای قهرمانی را بر تن خواهد کرد و ضمن رفع اتهام از خودش، پرده از حقایق تازه‌ای برخواهد داشت.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید