روزانه های سینمایی

سینمایی که با فجر به چرخه اکران برمی‌گردد

سینما شهر صنعتی اراک که در سال ۱۳۵۶ در شهرک مسکونی کارکنان واحدهای بزرگ صنعتی اراک ساخته شده بود، پس از انقلاب به جز مقطعی در دهه ۶۰ یا در محاق تعطیلی بود و یا از آن برای برگزاری جشن‌ها و اجلاس‌ها استفاده به عمل آمده است. خوشبختانه در یکسال اخیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک درصدد بازیابی کاربری سینما شهر صنعتی برآمده است تا رسما با دریافت پرونه بهره‌برداری به زنجیره سینماهای کشور افزوده شود. این سینما که حدود ۳۰۰ صندلی مبله دارد، با چند روز تاخیر و همزمان با دیگر مراکز استان‌های کشور به نمایش فیلم‌های بخش مسابقه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر مبادرت خواهد کرد.

در سالهایی که بخش‌هایی از جشنواره فیلم فجر در مراکز استان‌های کشور به نمایش درآمده است،  سینما استقلال(مجتمع ستارگان)، سینما فرهنگ و سینما عصر جدید میزبان تماشاگران سینما برای تماشای فیلم‌های جذاب جشنواره فیلم فجر بودند. در سال ۱۳۶۵ همزمان با تجاوز هواپیماهای عراقی به آسمان اراک، چراغ سینما فرهنگ برای نمایش فیلم‌های جشنواره روشن بود. امید است مدیریت و کارکنان سینما شهر صنعتی(فرهنگسرای شهر) به شایستگی درصدد جلب رضایت سینمادوستان برآیند و بلافاصله پس از جشنواره برای همیشه خاطرات خوب فیلم دیدن در آن سالن قدیمی اما نسبتا مدرن را در خاطره‌ها زنده کنند.

روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: http://t.me/cinemadailyir

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید