روزانه های سینمایی
کنایه مقدم به پخش فیلم های شبکه

کنایه مقدم به پخش فیلم های شبکه

سیروس مقدم سازنده سریال چک برگشتی در یکی از قسمت های این مجموعه نوروزی زبان به تعریض علیه شبکه نمایش خانگی و نحوه توزیع فیلم در آن پرداخت. در صحنه ای از سریال یکی از اطرافیان مشرفی – نامزد مجلس- به او پیشنهاد می دهد فیلم تبلیغاتی اش را درون بسته ای از خوراکی ها بگذارد و به مردم هدیه بدهد. مشرفی که معمولاً در اینگونه مواقع اخلاق گرا می شود، در برابر این پیشنهاد مخالفت می کند و می گوید نمی خواهد فیلمش مثل فیلم هایی که تو سوپر مارکت ها به مردم می فروشند، عرضه شود!( قریب به مضمون)

سیروس مقدم بد نیست از این نکته هم غافل نشود که کش دادن بی منطق داستانی تا ۱۳ قسمت که در خوشبینانه ترین حالت حداکثر در پنج تا شش قسمت باید به انتها برسد، آن هم از بودجه عمومی بی تردید سرزنش بارتر از موضوع عرضه ناگزیر فیلم در مغازه هاست. کد خبر ۳۴۹

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۱ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

    • نمیدانم حذف ۵۰۰ دقیقه ای سریال را از کدام منبع نقل کرده اید؟ با توجه به مشاوره مستقیم رییس سازمان، قائم مقام سیما و مدیران شبکه اول و گروه فیلم و سریال به گروه سازنده، علی القاعده نباید کار به جاهای باریک کشانده می شد. این خبر را بخوانید.http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910112000161

  • جناب فروتن از منابع صداو سیما.سریالی که زن های چادری را صیغه ای نشان می دهد و خیلی بارهای منفی.متاسفم برای صداوسیما که اجازه به این گونه کارگردان ها می دهد که در اخر مجبور می شود این چنین سریال را سانسور کند.اگر مایل بودید دلائل و نقد خود را درباره سریال تا ثریا خواهم گفت.
    یا علی

  • بالاخره  ما میتوانیم منتظر  نسخه اصلاح شده ورود اقایان ممنوع در سال ۹۱ باشیم یا نه  اگر جواب مثبت است زمان دقیق توزیع ان را اعلام کنید.علیرضا نوروزی

  • با عرض سلام خدمت شما و بقیه دوستان.نقد بنده در مورد سریال تا ثریا
    ۱.مهمترین مساله دکوپاژ وحشتناک اقای سیروس مقدم است که در بعضی سکانس ها انسان دچار سردرد و حالت تهوع میشد.به قدری این مساله مشکل ساز بود که خیلی ها از این کار ایراد گرفتند و نشان داد که اقای سیروس مقدم در کار پایتخت در کنار محسن طنابنده موفق بوده و اگر خودش به تنهایی قرار باشد کاری را انجام دهد نتیجه اش تا ثریا می شود.
    ۲.اول این سریال ما ثریا را فردی مذهبی مومن می بینیم که در جلسات قرآن شرکت می کند.و از لحاظ پوششی چادری است.اما در ادامه می بینیم که ثریا پول نزول می دهد.رابطه عشقی مخفیانه دارد.قاتل می شود و قبلا هم صیغه کسی بوده است و ظاهرا از ان فرد باردار بوده است.
    اولا در این سریال این خانم چادری را فردی بر خلاف ظاهرش نشان داده می شود.در کشور ما صیغه یک نوع لذت حلال می باشد که متاسفانه بعضی افراد تند رو با این کار موافق نیستند.بگذریم.
    در اکثر سریال ها خانم های چادری را خانم های مشکل دار نشان می دهند که بقیه خانم ها چه مانتویی و غیره که تیپ های ناجوری می زنند هیچ مشکل و مساله ندارند و فقط این تیپ خانم ها مشکل دارند.به راستی این جوری می خواهند حجاب را در نزد نسل جوان تعریف کنند.
    ۳.خانمی که مرتکب قتل شده است زمانی که خانواده او در پایان به استقبال او می ایند انگار از قهرمان ملی استقبال می کنند.اقای سیروس مقدم بهتر بود در جامعه چرخی می زدنند تا این سریال خوب ساخته میشد نه اینجوری.
    ۴.باز هم سیاه نمایی.سیاه نمایی از نوع واقعی.مثال:در فیلم کتاب قانون رفتار واقهی جامعه به نمایش در امده بود اما اینجا قوه تخیل نویسنده از حدش فراتر رفته بود
    ۵.مشکلات زن بیوه را این راهش نیست که اینجوری نشان دهیم از فردا کافیه بفهمیم فلان زن بیوه است خدا رحم کنه که چادری هم باشه.دیگه مصیبتی میشه که فکر می کنم صلاح نباشه راجع بهش توضیح بدم
    ۶.اما شخصیت های فرعی.برادر شوهر ثریا برادر شوهر ثریا با وجود اینکه تقریباً شخصیتی منفی داشت و در زمان مرگ برادرش علنابا خواستگاری زودهنگام از ثریا بی‌حیایی کرده است، چرا همیشه ما او را تسبیح به دست می بینیم.
    ۷.در یک خانواده مذهبی چه طوری است که یک پسر با دختر نامحرم رابطه دارد و کسی هم عین خیالش نیست
    ۸.کسی که ربا می دادو می گرفت اقا رضا بود چه طوری که کسی ربا می دهد و می گیرد کمتر تنبیه می شود منظورم نسبت به ثریا است.چرا داماد ثریا که تشویق کننده ثریا به ربا بود مجازات نشد
    ۹.موضوع همش از این جهت به ان جهت می پرید موضوع ربا بود صیغه بود قتل بود.همه اینها برای یک زن مذهبی.
    ۱۰.چادر نماد قتل.چادری که ثریا از زیر پای سرهنگ می کشد و باعث کشته شدن او می شود.
    ۱۱.در کل این سریال باید به خاطر توهین به زن های چادری از این قشر معذرت خواهی کند.
    دوستان فکر نکنند که بنده ادم متعصبیم اما هر قشر از مسلمان مسیحی یهود همه محترم هستند
    در اخر نقدی کوتاه بود بر سریال تا ثریا.به بزرگواری خودتان عفو کنید

    • ضمن تشکر از شما به هر حال نزدیک شدن تلویزیون بسیار محافظه کار کشورمان به سوژه های سیاسی – اجتماعی روز گام مثبتی به شمار می رود که در صورت حمایت از این کار می توان امیدوار بود در تولیدات بعدی، سیما به رسالت و تعهد اجتماعی خود برای بیان دردها و مشکلات اساسی جامعه شجاعانه تر عمل کند.

  • سلام    اقای فروتن   پس این نسخه   با کیفیت تن تن  کی پخس میشه     یک  مقدار دیگه بگذره  میرم از تو سایت با کیفیت ام کا وی اونم به صورت دوبله  دانلود میکنم  ه …….

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید