روزانه های سینمایی

«میلیونرمیامی» استثنایی در بین کمدی‌های سری دوزی شده

«میلیونرمیامی» تصویرگر آدم‌هایی است که در بین دو سر این طیف بیکار ننشسته و با یکی به نعل و یکی به میخ زدن به دنبال از آب در آوردن گلیم بخت خود هستند.

اولین فیلم مصطفی احمدی در مقام کارگردان چه کیفیتی داشته است، از آن بی خبرم اما «میلیونرمیامی» کار سرو شکل‌داری است و نباید قبل از دیدن فیلم آن را به چوب کمدی‌های سطحی و فراموش‌شدنی بزنید.

به جز انتخاب هوشمندانه و استفاده دوپهلو از نام شهر «میامی» برای عنوان فیلم، تیتراژ ابتدایی اثر بصورت انیمیشن کار شده است و همین که تیم سازنده راضی شده است برای آن هزینه کند و همه چیز را ساده و «باری به هر جهت» برگزار نکند، در وانفسای ساده‌سازی رایج در تولیدات کمدی، ارزشمند است.

پایان بندی «میلیونرمیامی» هم خوب و شسته رفته است و با استفاده از تکنیک ویدیوگرافیک از سرنوشت شخصیت های اصلی فیلم مطلع می‌شویم. حالا دیگر باید تکلیف ما با فیلم «میلیونرمیامی» روشن شده باشد؛ زیرا فیلمی که سازنده آن برای آغاز و پایان فیلمش اینقدر سلیقه به خرج می‌دهد، در اصل ماجرا یعنی روایت مهندسی شده داستان فیلم، حواسش به همه جا هست تا منحنی کشش فیلم بی‌جا سقوط نکند و اشتیاق و انگیزه مخاطب برای پیگیری ماجراهای جالب فیلم به سردی نگراید.

فیلمنامه «میلیونرمیامی» باگ و حفره گل درشتی ندارد و اثر کارگاهی قابل قبولی به شمار می‌رود. با وجود بازیگران توانمندی مثل صابر ابر(رضا) و حمید فرخ نژاد(محسن)، دلیل انتخاب علی قربانزاده بازیگر کم کار و تاحدی فراموش شده سینما و تلویزیون، برای ایفای نقش اصلی(کسری) قدری سوال برانگیز است. با ابن همه «میلیونرمیامی» استثنایی در بین کمدی‌های سری دوزی شده و رایج در سینمای ایران است.

نکته پایانی: در جامعه‌ای که اغلب مردم برای کسب روزی حلال صبح تا شب می‌دوند و جمعیتی هم بی‌پروا به دنبال ثروت‌اندوزی با انواع شیوه‌های رندانه و متقلبانه هستند، «میلیونرمیامی» تصویرگر آدم‌هایی است که در بین دو سر این طیف بیکار ننشسته و با یکی به نعل و یکی به میخ زدن به دنبال از آب در آوردن گلیم بخت خود هستند.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید