روزانه های سینمایی

سریال پادگانی «سرباز»

کاش در سرباز درجه‌داران دیگری بر نظم و دیسپلین آهنین بیش از برخوردهای احساسی و عاطفی در برخورد با سربازان اهمیت می‌دادند تا چالش بیشتری برای سربازانی مثل شهاب رقم می‌خورد.

 
همین که ارتش در پادگانها را به روی سازندگان سریال‌های تلویزیونی باز کرده و اجازه داده بخش اعظم داستان سریال پنجاه و دو قسمتی «سرباز» در محیط پادگان آموزشی بگذره قدم مثبتی است و جای شکر دارد.گیرم که تصویر ارائه شده از پادگان با واقعیت خشک و خشن حاکم بر پادگانها چندان همخوانی نداشته باشد و کارگردان تمنیات و آرزوهای خودش را مجسم ساخته باشد.
پیش از این یگان‌های ارتش با فیلم و سریال‌های زیادی همکاری داشته اند اما سریال«سرباز» نخستین مجموعه‌ای است که بطور مشخص قصه آن ربطی به حوادث دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و زندگینامه شهدای ارتش ندارد بلکه به مسئله روز و ملموسی همچون نظام وظیفه و دوران سربازی می‌پردازد.
سربازی رفتن و انجام خدمت زیر پرچم همواره یکی از دغدغه‌های جدی جوانان بویژه تحصیلکردگان بوده است و به خاطر اتلاف عمر، از آن هراس داشته‌اند.
سریال‌هایی مثل «سرباز»این خاصیت را دارند که می‌توانند دربچه‌ای را به روی مخاطرات روحی و روانی جوانان و فوبیای! آنها از سربازی داشته باشند.
ارتش در گام‌های بعد باید همانند «ناجا» اجازه دهد که شخصیت‌های نظامی با خصلت‌های گوناگون ساخته و پرداخته شوند و الزاما همه آنها سفید و فرشته نجات نباشند و حداقل خاکستری باشند.
کاش در «سرباز» درجه‌داران دیگری بر نظم و دیسپلین آهنین بیش از برخوردهای احساسی و عاطفی در برخورد با سربازان اهمیت می‌دادند تا چالش بیشتری برای سربازانی مثل شهاب رقم می‌خورد.
با این حال تاکید می‌کنم همین هم غنیمت است و حمایت ارتش از ساخت سریال پادگانی «سرباز» را به فتل نیک می‌گیریم و کلاه‌مان را به احترام ارتشی‌های جان بالا می‌اندازیم!
روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: http://t.me/cinemadailyir

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید