روزانه های سینمایی

تاخت «روبیکا»برای شکستن انحصار

قرائن زیادی وجود دارد که «خوابزده» سنت شکنی کند و جواز پخش تیزرهایش را از تلویزیون بگیرد. زیرا «سیروس مقدم» و همسرش تهیه کننده سریال، رابطه خوبی با سیما دارند. پلتفرم ناشر سریال سابقه همکاری گسترده ای با صدا و سیما دارد.

شمارش معکوس برای توزیع و انتشار سریال غیرتلویزیونی تازه ای شروع شده است. سریالی که پروانه ساخت و نمایش خود را از سازمان سینمایی دریافت کرده است. پلتفرم «روبیکا» ناشر اختصاصی سریال «خوابزده» در روزهای آینده است و به موجب بررسی های صورت گرفته این سریال در دو برند موجود و مطرح ویدیوی درخواستی یعنی« فیلیمو» و«نماوا »به اشتراک گذاشته نخواهد شد. اهمیت این موضوع در تاخت «روبیکا» برای شکستن انحصار دو سرویس ویدیوی درخواستی فعال در ایران است.

«روبیکا» که اخیرا توسط یکی از سرمایه گذاران جوان فیلم های سینمایی و یکی دو برنامه تلویزیونی اجاره شده است، بر آن است تا به اعتبار این مجموعه جدید، باب رقابت جدی با دو سرویس «فیلیمو» و «نماوا»را بازکند، دو سرویسی که برخلاف «روبیکا»مجوز فعالیت خود را نه از صدا و سیما بلکه از سازمان امور سینمایی دریافت کرده اند. «روبیکا »که پس از توقف نمایش مسابقه تلویزیونی«برنده باش» به دلیل شبهات شرعی، بسیاری از کاربران خود را از دست داد و در حال حاضر به موجب اطلاعات موجود در «کافه بازار، در بین اپ های نمایش فیلم و سریال در رتبه نهم با یکصد هزار کاربر قرار دارد، این بار باید قبل از بارگذاری سریال «خوابزده»مجددا میلیاردها تومان برای احیای برند فراموش شده «روبیکا »هزینه کند در غیراینصورت خوابزده نیز کمکی به بیدار شدن این پلتفرم نخواهد کرد.

همچنین نسخه فیزیکی «خوابزده» را پخش دنیای هنر انجام می دهد که بطور طبیعی انتظاری برای فروش پرحجم این عنوان نمی توان داشت. مزیت پخش فیزیکی در حال حاضر، نصب پوسترهای محصول در شبکه سوپرمارکت های شهرهای بزرگ کشور است که سبب معرفی و تبلیغ محصول می شود.

نکته مهم در خصوص سریال«خوابزده» این است که آیا تلویزیون بالاخره راضی به پخش تیزرهای این مجموعه می شود یا نه؟ قرائن زیادی وجود دارد که «خوابزده» سنت شکنی کند و جواز پخش تیزرهایش را از تلویزیون بگیرد. زیرا «سیروس مقدم» و همسرش تهیه کننده سریال، رابطه خوبی با سیما دارند. پلتفرم ناشر سریال سابقه همکاری گسترده ای با صدا و سیما دارد. داستان سریال به لحاظ مضمون مغایرت آشکاری با ضوابط پخش سیما ندارد. مضافا که سیما با قدری تسامح می تواند در آینده سریال را در شبکه های آی فیلم و تماشا به نمایش بگذارد. احتمال می رود به خاطر حجاب زنان بازیگر تلویزیون برای پخش سریال در شبکه های اصلی با مشکل روبرو شود.

اواسط مهر ماه با درگذشت یکی از عوامل سریال به خاطر وقوع آتش سوزی در یکی از سکانس های پایانی، بار دیگر مجموعه خوابزده بر سر زبانها افتاد. ماه گذشته نیز خبری مبنی بر آغاز انتشار سریال از اواخر آذرماه به گوش رسید که به واقعیت نپیوست.

«خواب‌زده» که اولین تجربه سیروس مقدم در شبکه نمایش خانگی است، فضایی عاشقانه و ماورایی دارد و تقابل میان انسان و شیطان را به تصویر می‌کشد. سیروس مقدم و سعید نعمت‌الله پیش از این در سریال‌های تلویزیونی رستگاران، دیوار، مدینه، میکائیل و زیر هشت تجربه همکاری با یکدیگر را داشتند.

روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: cinemadailyir@

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید