روزانه های سینمایی
ستاد صیانت گام دوم را برداشت، بازرسی مراکز خدمات رایانه ای

ستاد صیانت گام دوم را برداشت، بازرسی مراکز خدمات رایانه ای

به گزارش روابط عمومی ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سعید جابری‌انصاری» با اشاره به گشت بازرسی مشترک این ستاد با پلیس امنیت از مراکز خدمات رایانه‌ای در سطح تهران گفت: در گشت بازرسی صورت گرفته، ضمن بازرسی از حدود ۳۰ تا ۴۰ مرکز خدمات کامپیوتری، با حدود ۱۵ تا ۱۶ مرکز متخلف برخورد شد.

 این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اغلب مراکز خدمات رایانه‌ای مورد بازرسی، علاوه بر نداشتن مجوز صنفی خود، مجوز توریع آثار فرهنگی و هنری را نیز نداشتند.

 به گفته جابری‌انصاری این مراکز برای دریافت مجوز صنفی باید به اتحادیه ماشین‌های اداری و رایانه مراجعه کنند.

دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اتحادیه یاد شده خواست نظارت بیشتری بر مراکز خدمات رایانه‌ای موجود در سطح شهر داشته باشند و فعالیت‌های این مراکز را کنترل کنند.

جابری انصاری تأکید کرد: مراکز خدمات رایانه‌ای اجازه توزیع محصولات فرهنگی و هنری مانند فیلم‌های نمایش خانگی را ندارند و فقط باید در حوزه کاری خود که ارائه خدمات کامپیوتری است، فعالیت کنند.

این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برخی از مراکز یاد شده علاوه بر توزیع غیر مجاز محصولات فرهنگی، مبادرت به کپی رایت فیلم‌های غیر مجاز نیز می‌کردند که با برخی از آن‌ها برخورد شد.

جابری انصاری همچنین از همکاری پلیس امنیت و اداره کل ارشاد استان تهران به منظور هماهنگی برای انجام گشت‌های بازرسی از نحوه توزیع محصولات فرهنگی در سطح بازار قدردانی کرد. کد خبر ۳۲۱

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • یکی بیاد پرتقال فروش رو بگیره!
    بابا سی دی فروشها که نسبت به فروش محصولات فرهنگی در مقایسه با سوپر مارکتها ارجح هستند

  • خبر بسیار مسرت بخش بود
    انشالله ادامه پیدا کند و به فراموشی سپرده نشود
    شهرستانها چه زمان اجرائی میشود؟

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید