«فیلیمو» یکی از اپ ها و سایت های نمایش فیلم و سریال با انتشار یک گزارش آمار و اطلاعات خدمات خود را در سال ۹۶ منتشر کرده است و بدون اشاره به تعداد اعضا و کاربران خود، از مجموع تعداد عناوین بارگذاری شده، میزان تماشای بیننندگان، محبوب ترین محتواها و پیک مصرف خود خبر داده است.
چی تو چنته داری؟
به موجب گزارش یاد شده، تعداد عناوین بارگذاری شده در «فیلیمو» طی سال گذشته ۹۶۰۰ فیلم و سریال با مجموعه ۵۸۱ هزار دقیقه در پایان سال بوده است. البته به نظر می رسد در این آمار قسمت های مختلف یک سریال یا مجموعه هر کدام یک عنوان منظور شده است. «فیلیمو» در بخش دیگر گزارش خود بدون اشاره به تعداد اعضا و مشترکان خودفقط به ذکر این نکته بسنده کرده است که در پایان سال ۹۶ تعداد کاربران آن ۵۸۱ درصد رشد نشان داده است.
نکته جالب توجه در گزارش «فیلیمو» آن است که کاربران این اپ ویدیو محور، در سال ۹۵ مجموعاً ۲۱۰ میلیون دقیقه برنامه تماشا کرده اند و در سال ۹۶ این مقدار به ۵۸۱ هزار دقیقه افزایش یافته است. به عبارتی تغییر عادت فیلم دیدن و گرایش مخاطبان به اینترنت مسیر رو به رشدی را طی می کند.
سفر نیمه تمام به ایتالیا
۸۴ هزار نفر از کاربران «فیلیمو» تماشای فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» را ناتمام گذاشته و فقط به تماشای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن اکتفا کرده اند. تماشای فیلم های روز سینمای ایران در اینترنت این مزیت را نسبت به نسخه فیزیکی فیلم ها دارد که بیننده بدون صرف هزینه بیشتر، هر زمان که اراده کند می تواند از دیدن ادامه فیلم یا سریال خوددداری کند.
ذائقه های خالتور وار
همین کاربران محترم ترجیح داده اند، ۹ میلیون دقیقه وقت صرف فیلم «خالتور» کنند و در بین سریال های ایرانی ۱۷۱ میلیون دقیقه را صرف ۵۹ قسمت «شهرزاد» کنند. هر قدر در بین تولیدات سینمای ایران جای ژانر اکشن خالی است، در «فیلیمو» کاربران سخاوتمندانه ۳۲۳ میلیون دقیقه از عمرشان را پای فیلم های اکشن خارجی صرف کرده اند. فیلم «شش ابر قهرمان» در راس فیلم های مورد علاقه کاربران «فیلیمو» بوده است.
همچنین ۴۴ درصد تماشای فیلم و سریال در حد فاصل ۸ تا ۵ بعد از ظهر اتفاق می افتد.! به عبارتی بیشتر بینندگان همزمان با ساعت کار اداری و آموزشی فیلم می بینند. آیا در بین این گروه از تماشاگران کارمندها و دانشجویان سهم زیادی را دارا هستند؟
در یک جمع بندی اقدام خوب «فیلیمو» در نشر یافته های آماری می تواند مشوق سایر سامانه های فعال باشد تا در نهایت سیمای روشن تری از اقبال مردم به الگوی نوین تماشای فیلم وسریال در بستر اینترنت داخلی(شبکه ملی اطلاعات) به دست دهد.
اضافه کردن نظر