روزانه های سینمایی

کارافرینان نمایش خانگی موضوع یک برنامه تلویزیونی

«احمد نجفی»مجری برنامه تلویزیونی «یکبار دیگه» پنجشنبه شب ۳۰ فروردین میزبان یکی از فعالان نمایش خانگی شد.  این برنامه که هر هفته از شبکه پنج سیما پخش می شود به سراغ دو تن از مدیران موسسات ویدیو رسانه رفت تا از ابتکارات آنها برای ایجاد فرصت شغلی مطلع گردد و موانع و مشکلات کار آنها را بازگو کند. «نادر معماری» در استودیو و «سیروس ذوالفقاری» در پلی بک های برنامه های در یک فرصت ۴۵ دقیقه ای فرصت یافتند تا از گذشته و حال شبکه نمایش خانگی صحبت کنند و بر فرهنگ سازی به منظور پرهیز از دانلود حرام تاکید ورزند.  

در برنامه «یکبار دیگه» در شرایطی دو مهمان برنامه از تاراج و غارت محصولات شبکه در فضای مجازی صحبت می کردند که مجری برنامه نیز مدتی پیش به خاطر شکست فیلمش در اکران عمومی، شورای صنفی نمایش را مقصر درجه یک این ناکامی دانست و شبانه به گل گرفتن درب محل فعالیت شورای یاد شده اقدام کرده بود. «نادر معماری» در پاسخ به این سوال که چرا موسسات ویدیو رسانه مانند گذشته به فعالیت نمی پردازند، قاچاق را عمده دلیل رکود و تعطیلی موسسات دانست. وی در این گفتگو به تغییر الگوی مصرف مخاطبان و گرایش آنها به تماشای فیلم و سریال از طریق اینترنت اشاره نکرد و توضیح نداد که کاهش تیراژ نسخه فیزیکی محصولات سینمایی تا حد زیادی ناشی از تحولات تکنیکی در عرصه صنایع فرهنگی و گسترش زیرساخت های ارتباطی در پخش آنلاین محصولات تصویری است.

یادآور می شود سه موسسه تصویر دنیای هنر، تدبیر و امید ماندگار و کیمیانما سالهاست که با سه برند مختلف اما در یک مجتمع مشترک اداری به فعالیت در زمینه تامین و توزیع فیلم و سریال ایرانی و خارجی بویژه انیمیشن مشغول می باشند

باید منتظر شد و دید که کدامیک از این سه موسسه راضی به خرید رایت فیلم سینمایی « من ایرانی ام» به تهیه کنندگی «احمد نجفی »می شوند تا در آینده آن ار به رویت مخاطبان شبکه نمایش خانگی برسانند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید