بعد از شکست برندهای معروف یاهو و مایکروسافت، از اکتبر ۲۰۱۷ اپل نیز پا به دنیای سریال سازی گذاشته است تا با استفاده از سرمایه انبوهی که در اختیار دارد، بخت خود را در این عرصه نیز بیازماید.
به گزارش زومیت، این شرکت در سال گذشته نشستهایی با تهیهکنندگان برگزار کرد و بودجهای معادل یک میلیارد دلار در این خصوص در نظر گرفت. از آنجا که نام برند قوی اپل در پشت این پروژه قرار دارد، پیشبینی میشود که ستارگان و فیلمسازان زیادی به شوق دریافت چکهای هنگفت به سمت آن سرازیر شوند. چشمانداز هالیوودی اپل با ساخت نخستین سری سیاره اپلیکیشنها (Planet of the Apps) کلید خورد. در این برنامه نامهای مطرحی چون گوئینت پالترو، جسیکا آلبا و بن سیلورمن هم به چشم میخورد.
یک هفته پس از ساخت این سریال، اپل با زک ون آمبرگ و جیمی ارلیکت که دو مدیر تلویزیونی مطرح سونی پیکچرز هستند، وارد همکاری شد. این دو مدیر بهسرعت اقدام به راهاندازی Apple Worldwide Video کردند؛ بهطوریکه تعداد کارکنان این بخش تقریباً به ۴۰ نفر رسیده و بخشهای مختلفی برای ساخت برنامههای مربوط به بزرگسالان، کودکان، آمریکای لاتین و اروپا هم در نظر گرفته شده است.
ون آمبرگ و ارلیکت تاکنون قراردادهایی با چهرههای برجسته هالیوود مانند استیون اسپیلبرگ، دامین شزل، جنیفر انیستون و دیگر ستارگان بستهاند. با این حال باید منتظر ماند و دید آیا تلاش این غول فناوری میتواند در صنعت فیلمسازی به نتیجه موفقیتآمیز برسد.
اپل برندی است که در نتیجه کار دقیق مهندسان خود ساخته شده و سیستم عاملها و محصولاتش توانستهاند به پیشرفت فناوری کمکهای قابل توجهی کنند. هر چند ساخت محصولات موفق لزوماً به معنای فیلمسازی موفق نخواهد بود؛ این همان درسی است که مایکروسافت و یاهو مدتها پیش به آن رسیدند! با فراگیر شدن فناوری استریم، سیستم قدیمی هالیوود در حال پوسیدن است.
منبع: صبح نو
اضافه کردن نظر