تصور نمی شد با توجه به توزیع فصل سوم «شهرزاد» همزمان مجموعه دیگری در بازار نمایش خانگی عرضه شود و سودای رقابت با پربیننده ترین سریال نمایش خانگی بعد از سریال«قهوه تلخ» را داشته باشد. تعجیل سازندگان «گلشیفته» برای تولید و عرضه همزمان سریال این سوال را به ذهن می آورد که دلیل این شتاب و عجله چیست؟
شنیده ها حکایت از آن را دارد که تیم تولید ۴۰ روز از برنامه ریزی صورت گرفته عقب است و طبق توافقات صورت گرفته با طرف های خارجی برای توزیع محصول در بازارهای اروپایی و آمریکایی، بنابوده است در چنین روزهایی ریلیز محصول آغاز شود و تاخیری در آن صورت نگیرد. بر این اساس پخش محصول بیش از آنکه تابعی از مناسبات بازار داخل باشد، متاثر از وضعیت بازار خارج از کشور است. تاکید بر بازارهای خارجی سریال در حالی مطرح می شود که متاسفانه از میزان بازدهی و سود مجموعه های ایرانی در خارج از کشور تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده است. فرش قرمز فصل اول سریال «شهرزاد» در یکی از شهرهای آلمان را از یاد نبرده ایم اما صرف هزینه برای چنین مراسمی با بازدهی همراه بود؟ اینکه از کل میزان فروش «شهرزاد» چند درصد آن مربوط به بازار خارج از کشور بوده است، خبری در دست نیست و معلوم نیست آیا مقدماتی مثل ثبت قانونی حقوق محصول به درستی انجام شده است تا تلویزیون های ماهواره ای و شبکه های اینترنتی اقدام به پخش و نمایش غیرقانونی آن نکنند؟
اضافه کردن نظر