ضرب و زور سفارش دهندگان آگهی های بازرگانی سبب شده است تا بر خلاف استانداردهای موجود، آپشن «انتخاب صحنه» از منوی لوح فشرده اغلب محصولات ایرانی عرضه شده در شبکه نمایش خانگی حذف شود. در چنین شرایطی تماشاگران یا محکوم به دیدن آگهی های بازرگانی هستند و یا می توانند با فوروارد کردن تصویر، به دنبال برنامه اصلی بگردند. خوشبختانه و یا متاسفانه ناشران ویدیویی تاکنون نتوانسته اند آگهی های پرشماری را جذب کنند و به این خاطر شرایط تحمیلی پیش آمده، به مرز نگران کننده ای نرسیده است اما ناامنی موجود در شبکه و ناکامی تلاش ها برای جلوگیری از سرقت و کپی آثار سینمایی، باعث شد است تا ناشران حق به جانب و برای جلب رضایت بنگاه های اقتصادی و سفارش دهندگان کالا و خدمات، قید آپشن «انتخاب صحنه» را بزنند. این نقیصه را در کنار حذف «پشت صحنه» در منوی اغلب محصولات که بگذاریم، می توان به این نتیجه رسید که بعضی از موسسات ناشر ویدیویی هنوز در دوران پیشا DVD به سر می برند و حاضر نیستند برای جلب رضایت بیننده، منوی استاندارد و پر و پیمانی را برای محصولاتشان تعبیه کنند.
شما همچنین دوست خواهید
سینمای ملی خواهیم داشت اگر…
درست است رسانه ملی نداریم اما سینما اگر زبان داشت، میگفت برای ملی شدن من کم زحمت کشیده نشده و سینماگران زیادی عرق ریزان روحی کردهاند، تا سینمای آیینه صادقی برای بازنمایی ایران و ایرانی باشد. شاید اگر رسانه زودتر از من...
۵ شهریور ۱۴۰۴
غیبت ناموجه جذابیت
عباس رافعی کارگردان فیلم سینمایی «غیبت موجه» در آستانه اکران فیلمی که پنج سال از زمان ساخت آن میگذرد گفته بود: «امیدوارم این فیلم در چینش اکرانش ضربه نخورد و «غیبت موجه» لای فیلمهای کمدی له نشود.» بخت با رافعی یار...
۵ شهریور ۱۴۰۴
درخشش سینماگران در قاب همدلی
همه چیز از یک پیام صوتی آغاز شد. پیامی که ادمین یک گروه سینمایی به سادگی و با لحنی صادقانه میکوشید که بگوید تنها قصدش یاری خواستن از دوستانش برای کمک به یک جمعیت درمانده و آواره است. جمعیتی نالان که امنیت و غذا و آب از...
۱۷ مرداد ۱۴۰۴
این بار، کاری به رسانهها ندارم (با این که تقصیرهای بسیاری به گردن اونها هم هست!)
چیزی که اینجا میخوام بهش اشاره کنم، وظیفه شهروندی یکایک ماست که عموم سعی نمیکنیم فرهنگ خرید کار اورجینال رو بین اطرافیان خودمون جا بندازیم. در چنین شرایطی، خیلی از تهیهکنندهها مجبورن از راههای دیگه از مردم پول در بیارن. این کاملا "درسته" که اقدامات یک سری ناشران، مبنی بر انتشار آثار با تصاویر گمراهکننده روی جلد، یا تبلیغات کذب و… به حیثیت بازار لطمه میزنه، اما آیا مخاطب عام همین دروغها رو با ولع میل نمیکنه؟ واقعا ما مردم هم به نوبه خودمون مقصریم.