سایت «نماوا» وابسته به شرکت شاتل، رکورد تماشای فیلم به مدت ۱۰ میلیون ساعت را به نام خود ثبت کرد. به موجب اعلام سایت«نماوا»این برند توانسته است از ابتدای فعالیت تا اوایل مرداد ماه جاری، با ارائه صدها عنوان فیلم و سریال ایرانی و خارجی و تلاش برای جذب هزاران کاربر، زمان صرف شده برای تماشای محصولاتش را به رقم ۱۰ میلیون ساعت برساند. «نماوا» که اتفاقاً نام او در بین برندهای دارای مجوز از سازمان سینمایی نبود، در حالی به این موفقیت دست یافته است که سامانه های دیگری هم در حال رقابت با آن هستند. ترافیک مصرفی وب سایت «نماوا» برای مشترکین خدمات اینترنتی: شاتل، آسیاتک، پیشگامان و هایوب تا پایان سال ۱۳۹۶ رایگان است و همین امر توانسته است به عنوان یک مزیت رقابتی، جایگاه ویژه ای را به «نماوا» ببخشد. این وب سایت در حال حاضر فهرست بلندی از سریال های خارجی نظیر: «خانه پوشالی»، «لیست سیاه»، «روانکاو»، «حوادث ناگوار»، «تابو» و .. را به کاربرانش پیشنهاد داده است. «نماوا» در گزارش کلی خود میزان تماشای محصولات ایرانی و خارجی را به تفکیک ذکر نکرده است تا معلوم شود مخاطبان در فهرست فیلم ها و سریال های مراکز عرضه برخط ویدیویی، بیشتر به دنبال چه محتوایی هستند.
یادآور می شود، تغییر الگوی مصرف و تماشای فیلم، به تناسب افزایش سرعت اینترنت، رونق نسبی سامانه های ویدیوی درخواستی و کاهش تولید نسخه فیزیکی فیلم و سریال های نمایش خانگی را در پی داشته است.
اضافه کردن نظر