روزانه های سینمایی
کام شیرین مان به تلخی گرایید، جوابیه نمایندگان توزیع اصفهان

کام شیرین مان به تلخی گرایید، جوابیه نمایندگان توزیع اصفهان

بنام خدا

"تدبیر، برترین مظهر عقل است و تفکر عالی ترین مراتب عبادت" امام باقر(ع)

باعرض سلام به تمام دوستداران فرهنگ این مرز و بوم و جناب فروتن عزیز

درابتدا برخود لازم میدانیم موفقیت آقای اصغر فرهادی را در دریافت جایزه اسکار به ایشان و عوامل فیلم"جدایی نادر از سیمین" و کلیه مردم ایران در سرتاسر جهان تبریک بگوییم. ما نیز از این رویداد بسیار خشنود شدیم لکن با رؤیت این متن کام شیرینمان به تلخی گرایید. که دراین زمینه توضیحات لازم را به عرض دوستان می رسانیم.

بحث اختلاف نمایندگان توزیع با شرکتهای پخش در شهرستانها از توزیع قهوه تلخ شروع گردیده واین مورد تازه ای نیست . فقط این بار عدم موفقیت در توزیع را تقصیر پیامک نمایندگان گذاشته اند البته با سیاه نمایی.

جناب آقای فروتن صحیح است که درمتن مطرح شده اسمی ازنمایندگان برده نشده لکن ماخود می دانیم که ارسال این پیامک ازطرف ما بوده است و خودمان راگول نخواهیم زد واین اتهامات رانیز پاسخ می دهیم(واین حکایت طرح آن معمایی است که میگویند آن چه میوه ایست که زرد است و کشیده است و موز است!!!)

اختلاف بوجود آمده بین نمایندگان و پخش گلرنگ دراستان اصفهان بطور کلی مربوط به عدم پایبندی این شرکت به تعهدات خود در قبال نمایندگان در هر مرحله از توزیع  بوده که طی صحبتهای انجام شده با مدیر پخش اصفهان و اذعان به تخلفات ویزیتورهایشان باز قول همکاری صادقانه در توزیع های بعدی را میدادند که متاسفانه شاهد چنین رویدادی نبودیم و تخلفات پشت تخلفات ادامه داشت و این باعث خدشه دار شدن اعتبار نمایندگان می شد. برای مثال یکی از تعهدات آنها ثابت نگه داشتن قیمت در روند توزیع و تعهد دیگر وارد بازار ویدیو کلوپها نشدن بود که هیچ کدام رعایت نشد و در حالی که شرکت در قبال دریافت پول نقد فیلم را تحویل نمایندگان می داد و هیچ گونه اعتباری جهت نماینده قائل نبود، لیکن شاهد پخش توسط ویزیتورهایشان در فروشگاهها بصورت امانی بدون دریافت وجه و فروش زیرقیمت نمایندگی بودیم. این امر سبب از بین رفتن اعتبار نمایندگان می شود. فلذا عطای این همکاری را به لقایش بخشیدیم.

جالب اینکه مشاهده نمودیم پس از ارسال پیامک به فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی جهت اطلاع رسانی توزیع، آقایان مسئول پخش گلرنگ اصفهان به نمایندگان مراجعه و اعتراض نمودند. پس ازصحبتهای رد و بدل شده و جواب قانع کننده به مسئولین شرکت گلرنگ شواهد حکایت از توجیه شدن مسئول مربوطه داشت تا اینکه این متن در این وب سایت رؤیت شد. باتوجه به اینکه مسئول شرکت با نمایندگان توزیع در مورد این پیامک صحبت نموده و سخنان آنان را شنیده جای سؤال است بکاربردن الفاظی مانند : افراد خودسر،تلاش مذبوحانه و امتیازخواهی از شرکت……..(آیا به غیر از توهین قصددیگری داشته اند.)

دوستان عزیز لازم به ذکراست؛ بدانیدشرکت دیگری نیز در پخش فیلم فعال است بنام به پخش و علیرغم  سود ناچیزی که به نمایندگان در توزیع میرسد با این حال تعامل کامل با شرکت فوق وجود دارد فقط و فقط به دلیل پایبندی شرکت به تعهدات و عدم زیر فروشی در بازار و همکاری و هماهنگی با نمایندگان. حال جای تعجب است اینگونه اظهار نظرها از مسئولین پخش گلرنگ اصفهان. بهتر است در عصر ارتباطات، فناوری و گفتمان به جای تهمت زدن به یکدیگر و بکاربردن الفاظ غیرفرهنگی و کوچه بازاری در بستر فرهنگی، با عقل و منطق با مسائل برخورد کنیم و با یکدیگر به تعامل سازنده برسیم تا اینکه انگشت اتهام بسوی یکدیگر نشانه رویم . بهتر بود مدیران ارشد پخش گلرنگ در تهران قبل از اقدام عجولانه درنوشتن این نامه از طریق رایزنی و پیگیری با نمایندگان توزیع در اصفهان کمی بیشتر تامل نموده مسئله را پیگیری دقیق تر می کردند و یک طرفه به قاضی نمی رفتند. لااقل کمی کنکاش می کردند ببیند اصلا این موضوع صحت دارد. رایت اثر و توزیع رایتی آن انجام شده و یا اینکه این فقط شایعه ای در حد سرپوش گذاشتن در عدم موفقیت توزیع  مویرگی و عدم همکاری و صداقت مسئول پخش اصفهان با نمایندگان بوده (باتوجه به اینکه نمایندگان با یک روز تاخیر محصول اورجینال را باقیمت مصوب ارائه کردیم. بازار توزیع در سطح شهر تشنه ی تشنه بود و با کمبود فیلم نیز روبرو شدیم )

نکته جالب دیگر اینکه پس از رویت  متن در سایت، نمایندگان در دفاع از عملکرد خود با مراجعه به اداره ارشاد اصفهان پیگیر موضوع شدند و در کمال تعجب با بی اطلاعی مسئولین مربوطه مواجه شدند و اصلا هیچ گونه گزارشی به ارشاد اصفهان تا این تاریخ و ساعت در این زمینه نشده است. آیا انتشار چنین اخبار کذبی غیر از به بیراهه بردن افکار عمومی و غرض ورزی است؟ دوستان آیا واقعا این عزیزان نگران پخش نسخه کپی فیلم درسطح شهر بوده یا مقاصددیگری را دنبال می کردند؟ دوستانی که موقع توزیع نسخه اصلی هیچ گونه تلاش مضاعفی در جهت فروش بیشتر نداشته و می فرمودند فیلمهای مازاد را برگشت می دهیم تهران هیچ مشکلی نیست! آیا این است رونق و توسعه شبکه نمایش خانگی آن هم درشهرستان بزرگی مثل اصفهان؟

صحبت در این موارد بسیار است ما فقط قصد شفاف سازی در مورد سخن کذب که دوستان گفته بودند داشتیم و رفع سوء تفاهمی که به زعم ما برای بعضی بوجود آمده است.

درپایان امید آن است با همکاری دلسوزانه و فهیمانه و منطقی کلیه دست اندرکاران عرصه فرهنگ ایران زمین بالاخص مدیران

، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان محصولات فرهنگی (فیلم،سریال،انیمیشن و….) بتوانیم نواقص و کمبودها را در توزیع (خصوصاً

 شهرستانها)جبران نموده و به معنای واقعی دست افراد سودجو و سارقین فرهنگی را کوتاه نماییم.

 

نمایندگان عرضه و توزیع محصولات فرهنگی شهر اصفهان

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب آقای فروتن
    زنگ خطربزرگی پخش گلرنگ در شبکه ویدئوئی به صدا درآورده است که جبران ناپذیر خواهد بود موسساتی که عنوان خود را جهت توزیع به شرکت گلرنگ بسپارند چنانچه این رول پیش برود نگاه مثبتی به فروش خود در شهرستانها ند اشته باشند
    همکاری که تا کنون مثبت بوده با شرکت گلرنگ در حال حاضر به تنش  کشیده میشود

  • شبکه خانگی خیلی وضعش خوبه فقط همین گلرنگ رو کم داشت.یکی نیست به اینا بگه برید همون شامپو فرشتون رو بفروشید چه کارتون به فروختن کالای فرهنگی.وقتی یه کاری به عده ای ادم غیر تخصصی می دن همین میشه

  • ضربه بزرگ اصلی پخش گلرنگ به شبکه نمایش خانگی عرضه امانی فیلمها به سوپر مارکتهاست که ستون فقرات اقتصادی شبکه را هدف قرار داده است

  • متاسفانه به دست خودمون داریم نمایندگانی که چه ضعیف و چه قوی بر روی صدها عنوان شبکه کار میکنن رو با شرکتهای پخشی تک عنوانی که نهایت در سال شاید بیش از ۵ عنوانهم توزیع نکنن از بین میبریم و این در صورتی است که جهت تداوم شبکه به این عرضه کنندگان با سابقه و با صبر در شرایط خوب و بد بازار نیاز داریم و هر لطمه کوچک به این پیکر نهیف زیان آور و غیر قابل جبران خواهد بود

  • دوستان عزیز اصفهانی به دونکته بسیار مهم اشاره کرده اندکه اینجانب نیز آنها را کاملا تایید می کنم
    ۱- شرکتهای پخش یاد شده چنان با خاطری آسوده از برگشت فیلم به مبداء سخن می گویند انگار که هیچ تعهدی در قبال فروش حداقلی از تیراژ ندارند. امتیازی که اگر در اختیار نمایندگان توزیع قرار گرفته بود شاید شاهد ضرر تعداد قابل توجهی از ایشان نبودیم و صد البته تعهد نمایندگان در توزیع و فروش بهینه یک اثر بسیار قویتر از چند ویزیتور و بازاریاب است.از همین نمایندگان توزیع اصفهان سووال بفرمایید که چه میزان کالای غیر قابل فروش در انبارهای خود دارند و مبالغ این کالاها را با چه سختی به شرکتها پرداخت کرده اند.
    ۲- در حالیکه نمایندگان توزیع ناگزیر از پرداخت نقدی و تسویه فوری فاکتورهایشان هستند این ویزیتورها با گشاده دستی کالا را بصورت امانی توزیع می کنند
    اگر نمایندگان توزیع از این مزایا برخوردار بودند شاید هیچگاه به ورود شرکت های پخش یادشده به عرصه توزیع نیازی نبود.

  • دوستان گرامی بد نیست که به کیفیت فیلم ۳ درجه تب یه نگاهی بندازید تا خدمات گسترده جناب موسوی و پخش گلرنگ به شبکه نمایش خانگی پی ببرید گرچه جناب فروتن فرمودند تا وقتی که نسخه با کیفیت ورود آقایان ممنوع باز پخش نگردد فیلم تازه ای مجوز داده نمی شود و من متحیرم که چگونه این فیلم را مجوز دادند
    البته نکته قابل ذکر این است که مجوز عنوان ۳ درجه تب برای موسسه رودکی می باشد
    ولی به هر حال  این موضوع چیزی از صورت مساله نمی کاهد 
    جناب فروتن بهتر نیست دوستانی که برای  زیر مجموعه مدیریتی جنابعالی مستر برای دریافت پروانه ارائه می نمایند ملزم به ارائه مستر با کیفیت باشند و در غیر اینصورت ملزم به قید جمله ای بر روی پاکت و یا به اصطلاح ولت آن بنمایند که " ای مردم این فیلم چون تهییه کننده سود جویی دارد لذا کیفیت مناسب و در حد دی وی دی  ندارد "
    اگه ۲۵۰۰ تومان پول دادی بعدا نیا بگو کیفیت نداره همینی که هست میخوای بخواه نمی خوای …….. بازم بخواه چون ما بیچاره ایم و همش داریم ضرر میدیم
    یکی به این بینوا ی درمانه کمک کنه نذارین ورشکسته بشه
    خب ما پول نداریم این فیلم و اسکن کنیم و با کیفیت بدیم چرا درک نمیکنید ما رو بابا ما داریم کار فرهنگی میکنیم یه کم خرج کنید !!!!!!!!!!!!!!!!!

  • متاسفانه اسمان ویدئو رسانه همه جا ابیست و این گرفتاریها شامل همه نمایندگان و فروشگاه دارن مجوز دار میشود.ما فروشگاه داران باید قربانی چه معادله ای شویم که هر روز درب فروشگاههای ورشکسته مان بیشتر اشکار میشود.دراین دودهه فعالیت ویدئو رسانه درکشور کدام موسسه امده و گفته هر تعداد میخواهید فیلم بگیرید و همه امانی میباشد در پارت بعدی محصول جدید هم مازاد ها را جمع خواهیم نمود و هم تسویه حساب.
    این درحالی است که این شرکت های ناخوانده با هر بقال و قصابی به این سبک همکاری دارند .
    ما که پدر این خانه هستیم ما را به خانه راه نمی دهند اما غریبه را با حلوا حلوا در بهترین جای خانه استقبال مینمایند.
    این با کدام عقل قابل قیاس هست.
    جناب فروتن ایا این ازمونو خطا در مورد پخش شرکتهای بهداشتی ارایشی و سوپر مارکتها به نهایت نرسیده؟ ایا همچنان بایست ما بیرون این خانه منتظر بمانیم تا شفاعتی برما برسد.
    به خدا ما سالها جور ویدئو رسانه را به تنهایی کشیدیم و خم به ابرو نیاوردیم. از سهمیه های اجباری موسسات گرفته تا قیمتهای سر به فلک کشیده.به خدا مستحق این همه عذاب نیستیم.
    واقعا حرکتی نمائید و این بازار اشفته را نجات دهید.
    نامحرم را از خانه پدریمان بیرون برانید.
    بیرون…………

    • راوی صادق
      در جوابیه همکارن اصفهانی از عملکرد شرکت گلرنگ انتقاد شده و ورود شرکت های حرفه ای پخش مطلقا” محکوم نشده است . آنها رویه منطقی شرکت به پخش را نمونه ای خوب در تعامل با فروشگاه ها می دانند.

  • جناب آقای فروتن قبل از آن که شرکت`پخش  دارو… نسبت به نامه نگاری کند که فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی امروز از دریافت قلب یخی خودداری نموده و احتمال پخش نسخه کپی متصور میشود، اعلام می نمایم که به کلیه فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی اعلام گردید جهت حمایت خود و خانواده اشان جهت نابودی فروشگاه از دریافت هر گونه کالا از دست شرکت گلرنگ امتناع ورزند و خود شرکت برود در مراکزی دیگر توزیع نماید و ضمنا به شرکت مذکور اخطار صادر و ظرف مدت ۱۵ روز مهلت داده شد جهت دریافت مجوز توزیع در استان اقدام نماید . در غیر اینصورت برخورد خواهد شد ( شرکتهای پخش موظفند مجوز پخش در استان داشته باشند )

  • مدیریت شرکت محترم پخش گلرنگ بایستی توجه فرمایند که ایستادگی در برابر بدنه شبکه نمایش خانگی کشور ضربه جبران ناپذیری به برنامه ها و سرمایه گذاریهای آن شرکت محترم در حوزه پخش محصولات فرهنگی وارد خواهد آورد. لذا با توجه به اینکه ویزیتورهای شرکت گلرنگ مدعی هستند صرفا طبق دستورالعمل مدیریت شرکت به این شکل آشفته نسبت به قیمت گذاری و توزیع اقدام کرده اند، تجدیدنظر در این خصوص بدون فوت وقت می تواند خسارات را کاهش دهد.

  • عزیزان در گلرنگ کالای فرهنگی را با مواد شوینده یکی میدانند اصلا فرهنگ فیلم را نمی دانند عزیزان کالای فرهنگی تاریخ مصرف ۲۴ ساعت جهت توزیع را دارد ولی کالای شوینده و بهداشتی ۳سال امان از رابطه بازی ببینید قدرت پول و سرمایه چکار می کند

    • محمد آقا آش نباید به این شوری ای که شما می فرمایید باشد. شرکت مزبور در زمره شرکت های صنعتی – تجاری اصطلاحا" هلدینگ کشور است و برای ورود به عرصه فرهنگ و هنر سرمایه گذاری زیادی کرده است. ساخت مجتمع بزرگ سینمایی – تجاری با ۱۲ سالن در تهران، واردات فناوری پیشرفته DVD 9 ، گسترش فروشگاه های زنجیره ای کوروش در کلان شهرها و اختصاص فضای دیزاین شده برای فروش ویدیو، تزریق نقدینگی قابل توجه به شبکه به عنوان حامی مالی برای خرید رایت فیلم ایرانی در سال جاری، بخشی از اقدامات شرکت فوق است. تصور نکنید مدیران خیلی از موسساتی که امروز بنده و شما می شناسیم، فارغ التحصیلان مراکز آکادمی یا کالج ها و دپارتمانهای فرهنگی و اقتصادی بوده اند. سال های زیادی گذشت تا این دوستان چم و خم کار را یاد بگیرند. یادمان نرفته است، تک روی بعضی ازهمین آقایان برای از میدان به در بردن رقبا و کمک به رشد حباب گونه قیمت رایت، چه صدماتی که به خودشان و شبکه نزد. ناتوانی شرکت فوق برای تعامل شایسته با نمایندگان پخش و هر چه آنچه سبب رنجش شما و سایر دوستان شده است و انتقاد به حق تان نباید باعث شود پا از جاده انصاف بیرون بنهید. اگر ملاقات و نشست نمایندگان فهیم اصفهانی در کار توزیع فیلم با پخش گلرنگ در محل اتحادیه صنفی موسسات در تهران با حضور نماینده دولت به راهکار روشنی برسد، همین شرکت ناشی – به زعم بعضی ها – می تواند کار در شبکه را زودتر از بقیه یاد بگیرد و آسیب کمتری برساند. خدا را چه دیدی!

      • هرکاری که به رونق و پیشرفت شبکه نمایش خانگی کمک کند بایستی موجب خوشحالی اعضای این حرفه شود. وقتی شرکتی مثل گلرنگ سرمایه کلانی را در شبکه به جریان می اندازد و امکانات خویش را در اختیار این صنعت قرار می دهد علی القاعده در جهت منافع همه گام برداشته است. مشکل آنجاییست که پس از این اقدامات کار را تمام شده می پندارند و و بر طبل پیروزی می کوبند. امروز با یکی از مدیران منطقه ای این شرکت گفتگویی داشتم. برداشت اینجانب از صحبتهای ایشان این بود که هدف یکسال آینده این شرکت فروش مستقیم کالا به تک تک پایانه های فروش است ولی تا آن هنگام با نمایندگان توزیع نیز همکاری خواهند کرد(گویی این نمایندگان قرار است ابزاری باشند تا شرکت را در رسیدن به هدف غایی خود که منجر به حذف همین نمایندگان می شود، برسانند) در گفتار این مدیر محترم چنان شیفتگی و غروری نسبت به وضعیت شرکت دیدم که گویی دیگر در صنعت نمایش خانگی کشور کس دیگری سرمایه نگذاشته و تلاش نکرده است.)
        اینجاست که افسوس می خوریم از توان و انرژی که به جای کمک و همراهی، صرف مقابله و برخورد خواهد شد و در نهایت دود آنم به چشم همین شبکه ای خواهد رفت که برای پیشرفت آن برنامه ریخته اندو سرمایه به کار گرفته اند
        البته سخن جناب فروتن نیز درست است که برخی از مدیران موسسات چنان کمر به حذف رقبا بسته بودند که حتی در کمترین زمان ممکن از توزیع رقیب فیلم قدرتری را روانه بازر می کردند تا فروش فیلم رقیب را هم تحت شعاع قرار دهند…

      • جناب آقای فروتن
        با سلام
        پاسخ های مبسوط همکاران محترممان در شرکت گلرنگ پخش را برای قرار گرفتن ذیل نظرات دوستان را چندین با ارسال نموده ایم اما هنوز به نمایش در نیامده است. مطالب مجددا جهت استحضار جنابعالی از طریق ایمیل ارسال می شود تا به هر میزان که صلاح بدانید منتشر گردد.
        با سپاس

        • جناب بصیری عذر می خواهم به نشانی جی میل بنده فرستاده بودید، الان چک کردم، آن را دیدم. بررسی می کنم .متشکرم از پاسخگویی شما.

  • دوستان،عزیزان،همراهان،همکاران
    مانمایندگان اصفهان لازم میدانیم متذکرشویم  که مخالف حضورشرکتهای متمول وسرمایه گذاریشان درعرصه فرهنگی کشورنیستیم.به دوستان توصیه میکنیم جوابیه رایکباردیگربادقت بیشترمطالعه نمایند.مشکل شرکت گلرنگ نداشتن سیاست واحد درتوزیع سراسرکشورمی باشدومدیران گلرنگ درهرشهرستان جهت توزیع  سازخودشان را می زنندواکثرا هم  بامشکل مواجه میشوند. پس از ارسال جوابیه بسیاری ازنمایندگان شهرستانهای دیگر تماس گرفتندوابرازهمدردی وحمایت نمودند.قابل توجه اینکه دریکی ازشهرستانها عنوان قلب یخی باتیراژ۱۰۰۰عددبه نماینده با نرخ۱۸۰۰تومان عرضه گردیده یعنی همان قیمت فروش به سوپرمارکتها!!!!!
    پیشنهادمیشود مدیران ارشدگلرنگ درتهران هرچه سریعترسیاست واحدوکارشناسی شده ای  جهت توزیع یکسان درسرتاسرکشوراتخاذنمایندتابیش از این صدمات جبران ناپذیربرپیکره توزیع فیلم واردنیایدحتی اگرلازم است بامدیران وکارشناسان شرکتهای پخش حرفه ای فعال درزمینه توزیع مشورت بگیرندقطعاضررنخواهندکرد.به دوستان نیز عرض میکنیم درکامنت ها سعی شود نظرات راهبردی وسازنده درجهت رفع موانع موجود ارائه شود تا نظرات احساسی.
    موفق ومؤیدباشید.نمایندگان توزیع اصفهان

  • بنده نیزصحبتهای آقافرشادروتایید می نمایم.مسئول گلرنگ دراصفهان نیز ازموضع ثروت وقدرت حرف میزدمثل اینکه هدفی جهت توسعه نمایش خانگی نداشته اندوصرفاسودحاصل اازطریق فروش محصولات آرایشی بهداشتی را وارداین صنف نموده اند بدون درنظرگرفتن فروش فیلمهاوبرگشت سرمایه که این هم زیادجالب نیست وجوابگونخواهدبود.بهتراست آقای فروتن خودنیزفکرچاره ای جهت رفع این مشکل باشند  

  • به نظر من اگه نماینده ها و فروشگاهها با هم هماهنگ باشند تیراژ بالاتر میره و انحصارشونم حفظ میشه. اصفهان استان بزرگیه. من شنیدم نقاط دوردست با مرکز هماهنگ نیستند. از یزد و قم و تهران کالا میاد تو این این استان. اگه جلوی این کار گرفته بشه تیراژ اصفهانیا میاد رو دست خیلی از شهرا

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید