روزانه های سینمایی

چرا باید تبلیغ کنیم؟

با آغاز بکار تدریجی شرکت های دارنده پروانه vod فعالیت های تبلیغی بعضی از آنها شروع شده است. یکی از شرکت ها به بهانه معرفی بسته dvd «کوچه مروارید» سراغ شبکه GEM رفته است و آن دیگری جوان هایی را در معابر و میادین شهر به خدمت گرفته است تا اعلانات تبلیغی شرکتش را به رویت رهگذران برساند.

شرکت IP MEDIA در حالی که قاعدتاً باید مشوق و راهنمای مخاطبان برای استفاده از سایت و اپلکیشن خود باشد، معلوم نیست که چرا در تیزر تولید شده تاکید بر معرفی بسته dvd یک محصول زنده – عروسکی به نام «کوچه مروارید» دارد. شگفتا که در سایت این شرکت خبر و اثری از تبلیغ «کوچه مروارید» به چشم نمی خورد.! آیا فقط یک تشابه اسمی این سوء تفاهم را دامن زده است؟ همچنین «فیلیمو» که عناوین سینمایی ایرانی و خارجی زیادی را در اختیار کاربران از طریق وب، موبایل و نمایشگرهای هوشمند خانگی قرار داده است، به جز راهی کردن نیروهای تبلیغاتی به سطح شهر باید از ظرفیت های رسانه ای موثر تری بهره ببرد.

بدیهی است در این میان پخش آگهی های رادیویی و تلویزیونی حائز اهمیت است مگر اینکه مانع و رادعی در بین باشد و ما از آن بی خبریم. در یک نمونه استثنایی مدتی قبل هنگام پخش مستقیم بازی فوتبال تیم ملی یا باشگاهی(؟) تبلیغ شرکت «آیونت» در گرادگرد زمین بازی مشاهده شد و این اقدام ابتکاری نیز دیگر رنگ تکرار به خود ندید. «شاتل لند» هم در ابتدای فصل شهروندان را به کلیک بر سایت خود دعوت کرد و جالب است که «شاتل» همین کار را برای سرویس دیگرش «نماوا» ادامه نداد.

به هر حال فرهنگ سازی برای ترغیب مردم به استفاده از vod مستلزم صرف هزینه برای اطلاع رسانی است. شرکت هایی که میلیاردها تومان اعتبار برای تامین زیرساخت های ارتباطی صرف کرده اند، باید مقوله تبلیغ را جدی بگیرند تا مردم در بین ۱۲ شرکت موجود موفق به انتخاب و تماشای محصول مورد علاقه خود گردند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید