در حالیکه سه قسمت تا پایان مجموعه «شهرزاد» مانده است، پخش یک تیزر تبلیغاتی از این سریال در شبکه ماهواره ای «جم» سوال برانگیز شد. با توجه به ممنوعیت پخش سریال های نمایش خانگی درسیمای جمهوری اسلامی از گذشته تا حال، معلوم نیست که چرا دست اندرکاران مجموعه «شهرزاد» با تاخیر طولانی به یاد استفاده از ظرفیت شبکه های ماهواره ای افتاده اند؟ آیا اغماض و چشم پوشی دولت در برابر پخش تیزر فیلم های سینمایی در چنین شبکه هایی، سبب جرات و جسارت تهیه کنندگان سریال شده است؟ آیا نیاز به افزایش سرمایه برای ساخت فصل دوم سریال و تلاش برای فروش هر چه بیشتر نسخه های باقیمانده دلیل اصلی چنین کاری بوده است؟
این اتفاق در شرایطی رخ داده است که «شهرزاد» مجموعه نسبتاً کاملی از شیوه ها و ظرفیت های تبلیغی را در فضای مجازی به خدمت گرفته است و صدها هزار نفر بیننده و پیگیر صفحات رسمی این سریال در شبکه های اجتماعی هستند. سریال موفق نمایش خانگی که پخش خود را از ۲۲ مهر ۹۴ آغاز کرد، شاید بیش از فیلم های سینمایی ایرانی توجیه برای توسل به شبکه های ماهواره ای داشت؛ اولاً این سریال رسماً با شرکتی اروپایی قرارداد پخش و توزیع دارد و ثانیاً رسانه ملی همانطور که گفته شد، سریال های نمایش خانگی را خط قرمز خود می داند.! و نخواسته است از در آشتی با این تولیدات ملی درآید؟
اضافه کردن نظر