اگر فرهنگ ما در دوران قدیم شاعران، خوشنویسان و هنرمندان بسیاری را به دنیا هدیه کرد امروز از دریچه تصویر حرف های بسیاری برای گفتن دارد و سینمای ایران بهترین و برترین ابزار برای محبوبیت ملت ایران در عرصه بین الملل است.
ابطحی مدیر عامل جدید موسسه رسانه های تصویری در مراسم معارفه خود با اظهار این مطلب گفت: سینمایی که اخلاق، عرفان و عشق و اندیشه را با هم پیوند می دهد در صدد فتح قله های پیش رو است. از عمر شبکه نمایش خانگی نزدیک به ۲۰ سال و اندی می گذرد و بررسی های من نشان می دهد که سینمای خانگی از اول مظلوم بوده و نگاه راهبردی به آن نشده است.
وی عنوان کرد: در سپهر فرهنگی کشور نقطه عزیمت مستقلی برای سینمای خانگی در نظر گرفته نشده و همه دنبال چیزی بودند که به سینمای ملی کمک کند اما اگر استقلال به این بخش داده می شد این عرصه می توانست در کنار رسانه های دیگر سری بجنباند و امیدواریم از این پس شرایط دیگری ایجاد شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری توضیح داد: ماموریت موسسه رسانه های تصویری سیاستگذاری، رصد آخرین فن آوری ها در بخش نمایش خانگی و حمایت است و معتقدیم هر کسی می خواهد ارتباط او با سینما و فیلم قطع نشود باید به دنبال تقویت سینمای خانگی باشد.
ابطحی با بیان اینکه ۱۱۷۰ شهر در کشور سینما ندارد یادآور شد: نزدیک به ۱۰۰ شهر در کشورما سینما دارد و بسیاری از ساکنان شهرهای مختلف دسترسی به سینما نداشته و یادشان رفته که سینما بروند.
وی گفت: تلویزیون نمی تواند نیازهای مردم را برطرف کند و ماموریت تلویزیون نمایش فیلم نیست پس خلایی شکل می گیرد و موسسه رسانه های تصویری باید به این خلاء پاسخی حکیمانه بدهد. برای این منظور باید تولیدات شبکه نمایش خانگی قوی باشد و آثار تولید شده در این بخش متنوع و با کیفیت بوده و از این راه، شاهد ارتقای توقع مردم از سینمای ایران باشیم.
مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری از معاون ارزشیابی سازمان سینمایی درخواست کرد که در وضع قوانین مربوط به ساخت فیلم های ویدیویی، سخت گیری های بیشتری در نظر گرفته شود.
ابطحی درباره راه اندازی وی او دیی نیز اظهار کرد: یکی از پروژه های اساسی موسسه رسانه های تصویری پروژه وی او دیی است و موسسات نباید از راه اندازی این مهم آسیب ببیند؛ امروز باید به موسسات اعتماد کنیم و دست آنها را به گرمی بفشاریم و تصور نکنند راه اندازی وی او دیی قرار گرفتن در مقابل بخش خصوصی است.
وی یادآور شد: در حوزه بین الملل و در دوران پساتحریم به دنبال این هستیم که حلقه های زنجیر حضور بین المللی سینمای ایران را تقویت کنیم. حضور بین المللی تنها محدود به حضور فیلم های ایرانی در جشنواره های خارجی نیست که البته فیلم های ایرانی حضور درخشان و متعددی در جشنواره های خارجی دارند.
مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تاکید کرد: باید به تولید مشترک و بازاریابی رسیده و تلاش کنیم سهمی از بازار دنیا را به سینمای ایران اختصاص دهیم .
گزارش کامل این مراسم را در اینجا بخوانید.
اضافه کردن نظر