روزانه های سینمایی
در پرتو اشراق

در پرتو اشراق

به منظور پاسخگویی به یکی از نیازهای دیرینه مردم خوب زاهدان برای تماشای فیلم در سینما، همکارانم در تدارک افتتاح رسمی سالن سینمایی در شهر زاهدان بودند که خبر تاسف بار وقوع دو انفجار و شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان موجب تاسف و تالم شدید گردید. پیش از این در جریان برگزاری همزمان بخشی از برنامه های بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در آمفی تئاتر دانشگاه سیستان و بلوچستان (بهمن ماه گذشته)، اوج مطالبه مردم این سامان برای بهره مندی دائمی از حداقل یک سینمای آبرومند به نمایش درآمد. قول و قرارهایی برای حل مشکل نبود سالن در کوتاه مدت گذاشته شد. سرانجام در غیاب سرمایه گذار حقیقی یا حقوقی برای احداث سینما، سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال و با ظرفیت دویست صندلی از طریق مشارکت منابع استانی و ملی طی چند ماه گذشته بصورت نسبتا" خوب و استانداردی آماده بهره برداری گردید. این گام کوچک بیشتر از آنکه در پی محرومیت زدایی از سیمای استان باشد، پاسخی است به اشتیاق مردم بویژه جوانان تا آیین تماشای فیلم به صورت جمعی را تجربه کنند و در کنار انبوه فیلم های ویدیویی این بار علاوه بر دیدن فیلم بر پرده عریض، با شنیدن صدای دالبی حس تازه ای را در خود بارور سازند.

ناگفته پیداست که در کنار ایجاد امنیت پایدار در منطقه و کوتاه کردن دست تروریست های وابسته؛ اعتنا به سایر حوائج مردم در عرصه های اقتصادی و فرهنگی، وضعیت کنونی را بهبود می بخشد. در این راستا اقدام ضد انسانی اخیر خللی در اجرا و پیشبرد برنامه ها و توسعه سینمای ملی در استان ایجاد نخواهد کرد. سهل است، عزم مدیران و خانواده بزرگ سینما برای کاستن از آلام و مصایب اخیر بیش از گذشته با اجرای برنامه های متنوع، مصمم تر خواهد شد.

 ضمن ابراز همدردی با بستگان شهدای اخیر و طلب رحمت واسعه الهی برای ارواح آنان، به کوری چشم دشمنان این مرز و بوم هدیه می شود به پیشگاه مردم رنجدیده، شریف و مهربان زاهدان:

 افتتاح سینما اشراق در روزهای آینده

بازتاب : خبرگزاری فارس

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید