روزانه های سینمایی

آغاز دوره آزمایشی در سکوت

 اولین VOD کشور با همکاری موسسه رسانه های تصویری بصورت آزمایشی آغاز به کار کرد.

به موجب این گزارش؛ وب سایت آپارات پس از اینکه سالها به عنوان یک سایت رسمی اقدام به اشتراک و نمایش هزاران ویدیوی کوتاه کرده بود، در هفته های گذشته سرویس تازه ای را برای نمایش فیلم های سینمایی ایرانی و خارجی راه اندازی کرده است.

“آپارات تی وی” نام وب سایتی (اینجا) است که ارائه دهنده این سرویس است. این سایت در دوره آزمایشی خود؛ یکهزار فیلم سینمایی را به رایگان به اشتراک گذاشته است. آپارات تی وی، طرف قرار داد موسسه رسانه های تصویری دارنده مجوز به شماره ۱۵/۹۰/۱۵۸۰۶۵ میباشد.

این گزارش می افزاید؛ موسسه رسانه های تصویری به عنوان تامین کننده فیلم های شرکت صبا ایده، تاکنون رسماً خبری را در این باره منتشر نکرده است.  موسسه رسانه های تصویری سالهای مدیدی با انجام مطالعه و برنامه ریزی تصمیم داشت، راساً چنین خدماتی را ارائه دهد.

در تارنمای آپارات تی وی در باره سرویس ویدیوی درخواستی چنین شرحی اراه شده است:

پس از موفقیت و استقبال چشمگیر کاربران فارسی زبان از خدمات وب سایت Aparat.com به عنوان بزرگ ترین و سریع ترین سرویس اشتراک ویدیوی کشور، شرکت صبا ایده بر آن شد تا با ارائه خدمات نوینی به نام Aparat.tv امکان مشاهده آنلاین فیلم های سینمایی ایران و جهان را برای کاربران فراهم آورد.
شما به راحتی می توانید فیلمهای مورد علاقه خود را بر روی آپارات تی وی با استفاده از اینترنت تلفن همراه، رایانه شخصی، تبلت و تلویزیون های هوشمند مشاهده کنید.
نکته مهم در ارائه این خدمت آن است که آپارات تی وی کیفیت پخش فیلم را باتوجه به سرعت اینترنت شما بصورت هوشمند تنظیم می کند.
با توجه به نیاز این خدمت در کشور، طیف گسترده ای از فیلم های سینمایی ایران و جهان بر بستر آپارات تی وی موجود بوده و این مخزن در حال گسترش می باشد.
شرکت صبا ایده در حال افزایش محتوای این سرویس بوده و قصد دارد علاوه بر فیلم های سینمایی، به زودی سریال های تلویزیونی، پویا نمایی، برنامه های شبکه خانگی، برنامه های مناسبتی و … را نیز به خدمات خود اضافه کند.
خاطر نشان می شود در فهرست فیلم های ارائه شده، ۱۶ فیلم با کیفیت اچ دی به چشم می خورد. در این فهرست بعد از فیلم های انیمیشن با ۱۹۰ عنوان، فیلم های حادثه ای و درام بیشترین عناوین را به خود اختصاص داده اند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۱ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • آقای فــروتن بنده از شما تقاضامندم یک نظر سنجی در سایت ایــجاد کنید که هم موسسه ها بدونن چه سریالی نظر مخاطب را به خودش جلب کرده و همم یک تغییراتی باشه برای سایت شما …
    مثــلا : کدام یک از سریالهای پخش شده در شبکه خانگی را بیشتر دوست داشتید ؟ ۱-فلان ۲- فلان و…..
    البته آقای فــروتن اگر خیلی پیشروی کرده باشم منرا ببخشید . بنده هم به سیــنما و هم به شبکه خانگی علاقه مندم و خیلی دوست دارم نظر بدم و نظر بشنوم و همینطور علاقه مند به فیلمنامه نویسی و تهیه کنندگی که دارم کارهاش رو انجام میدم برای …!
    تشکر و عرض ادب خدمـت آقای فــروتن.

    • بازخورد یک سریال در بین کاربران این سایت یا سایت های مشابه نمی تواند به یک نتیجه گیری علمی و اطمینان بخش منتهی شود. در این میان هر قدر نسخه اریژینال فیلم و سریال موسسه ناشر بیشتر فروش برود، می توان آن اثر را موفق ارزیابی کرد.
      ضمناً موسسات اگر علاقه به دریافت نظر مردم داشته باشند، می توانند در تارنمای موسسات خود و یا ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی، به رصد نظر تماشاگران اقدام کنند.

  • تشکر از پاسخ شما آقای فــروتن … راستی آقای فـروتن آیا شما مطلع هستید که اولین قسـمت سریال “” عشق تعطیل نیست!” کی به بازار عرضه می شود ( شبکه خانگی )؟

  • یک سوال
    آیا پت پستچی ۲۰۱۴ از گروه سورن تنها اکران می شوند و در شبکه نمایش خانگی توزیع نمی شوند؟

    درضمن میدانستید که امروز هواپیماها ۲ عرضه گشت؟
    همچنین آذر شهدخت و دیگران…

  • جناب فروتن عزیز
    امروز فیلم یه عاشقانه ساده را با کیفیت اچ دی دانلود کردم. کیفیت فوق تصور بود! جالب است که همین فیلم را رسانه های تصویری با کیفیت نازلی در شبکه توزیع کره بود. شما که احاطه ی کاملی به مسایل شبکه دارید می دانید علت این کار(توزیع با کیفیت پایین) علیرغم دسترسی به نسخه ی با کیفیت چیست؟
    در ضمن فیلم های ایرانی قدیمی کیفیت تصویری پایینی دارند(چیزی در حد نسخی که در شبکه های اجتماعی و سایت ها موجود است) و انگیزه ای برای کسی که بخواهد اشتراک ماهانه بپردازد، وجود ندارد.

  • (البته من این موضوع رو به قسمت پیشنهادات سایت آپارات ارسال کردم ولی بد نیست اینجا هم مطرح کنم.)
    متاسفانه امکان تماشای آثار خارجی که این سایت به اشتراک گذاشته برای ما ایرانیان خارج از کشور،وجود ندارد. همونطور که می دونید موسسه رسانه های در دهه ۷۰ یکه تاز عرصه نمایش خانگی بود به همین دلیل بسیاری از خاطرات کودکی و نوجوانی ما با نوارهای VHS ای که این موسسه عرضه می کرد، گره خورده است. اکنون سایت apart.tv بسیاری از این آثار دوبله شده کمیاب(و در برخی موارد نایاب) زو به اشتراک گذاشته ولی صد حیف که ما از دیدن این آثار محروم هستیم. زیرا بسیاری از آنها در دهه ۸۰ رو CD بازپخش نشده و حالا بعد از گذشت بیشتر از یک دهه این اولین بار هست که بازپخش می شوند. من حتی حاضرم هزینه اضافه تری هم برای آثار دوبله این سایت پرداخت کنم.

  • به لینک سایت بنده مراجعه کنید :
    http://serial-sk-video-ir.blogfa.com/post/729
    موضوع : دومین قسمت سریال أبله در راه است …
    منتظر باشید . شبکه خانگی با سریال أبله جانی تازه به وجود خود می گیرد و همینطور با سریال عشق تعطیل نیست ! و سریال آقای حسن فتحی به نام ” شهــرزاد”.
    بزودی تاریخ توزیع اولین مجموعه عشق تعطیل نیست از سایت بنده اطلاع رسانی می شود .

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید