روزانه های سینمایی
تلویزیون رکورد نیم درصدی زد!

تلویزیون رکورد نیم درصدی زد!

با پخش و نمایش فیلم سینمایی اخراجی های ۳ که در کنداکتور افتتاحیه شبکه نمایش تلویزیون قرار گرفت، سیما از ۵۰ فیلم سینمایی اکران شده ایران در سال ۹۰ سرانجام به نمایش یکی از آنها رضایت داد. گزینش سخت و ضوابط متفاوت تلویزیون برای نمایش فیلم های ایرانی به گونه ای شده است که حتی در دولت های نهم و دهم تولیدات سینمایی موفق به عبور از قیف تنگ سیما نگشتند. بدین ترتیب نه از تلویزیون آبی برای تهیه کنندگان سینما گرم می شود و رایتی خرید و فروش می گردد و نه موسسات ویدیو رسانه نگرانند که تلویزیون فیلم هایی را که آنها خریداری کرده اند، در نوبت پخش قرار دهد. به موجب این گزارش در دو سال گذشته فقط در یک مورد تلویزیون مبادرت به پخش فیلم سینمایی کودک و فرشته کرد که هنوز در شبکه نمایش خانگی توزیع نشده بود. خاط نشان می سازد این امر با اطلاع و جلب رضایت موسسه ویدیو رسانه آسیا(احتمالا")صورت گرفته بود. نسخه ویدیویی کودک و سرباز سرانجام با تیراژ محدودی به شبکه عرضه شد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • البته طبق اعلام مطبوعات تلویزیون تدارک گسترده ای برای پخش فیلم ۳۳ روز دیده است. گمان کنم فیلم سیزده ۵۹ نیز گزینه مناسبی برای پخش از تلویزیون باشد.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید