روزانه های سینمایی
گل نکرد ولی بوییدنی است

گل نکرد ولی بوییدنی است

برنامه سینما اکران که از دیماه سال گذشته به روی آنتن شبکه ۵ سیما رفته است؛ در همین مدت کوتاه فراز و نشیب های زیادی به خود دیده است. این برنامه که از ابتدا بنا بود با اجرای فرشید نوابی رونمایی شود، محمد حسین لطیفی را در شمایل یک مجری به خود دید.

همکاری لطیفی کارگردان با برنامه سینما اکران عمر درازی نداشت و سر انجام در بین نامزدهای مختلف، یکی از خانم های مجری برنامه های خانوادگی تلویزیون، اجرای برنامه را در دست گرفت. جدا از اختلاف سلیقه احتمالی بین لطیفی و نوابی، مشغله های فراوان لطیفی به او اجازه نمی دهد که پای ثابت برنامه ای هفتگی باشد. زیرا برای اجرای برنامه ای یک ساعته، به قاعده  یک روز کاری از او وقت گرفته می شد

لطیفی بر خلاف جیرانی که سال ها قبل برنامه سینمایی هفت را به جدول پخش شبکه اول سیما افزوده بود، همزمان در سه حوزه سینما، تلویزیون و نمایش خانگی مشغول است و در طول سال معمولاً با یک پروژه تولیدی درگیر است.

برنامه سینما اکران به شهادت آنچه که در این هفته ها از آن می بینیم، حال و روز خوشی ندارد. آن هم در زمانی که موضوع برنامه یعنی اکران سینماها وضع نسبتاً خوبی دارد.! مجری غیر تخصصی تا حد زیادی به برنامه لطمه زده است و حس همراهی و باور پذیری را از بیننده سلب کرده است.

کاهش زمان برنامه، بی نظمی در پخش آیتم های ثابت و یا حذف آنها، نشان می دهد، نوابی در مقام تهیه کننده زیر بار سنگین تعهداتی که از روز اول به مردم داده است، دچار مشکل شده و تولید و پخش هر برنامه انرژی و توان زیادی را از او می گیرد.

در این میان جامعه سینمایی دل خوش به این هستند که در بین صدها برنامه تلویزیونی که از ۲۳ شبکه تلویزیونی سراسری در طول هفته پخش می شوند، سینما اکرانی هم وجود دارد که در دقایقی محدود مشوق بینندگان به تماشای فیلم در سینماهاست. گیرم که معرفی و صحبت در باره فیلم های روی پرده زمانی در دستور کار برنامه سازان قرار می گیرد که فرصت اکران فیلم در سینماهای پایتخت به پایان رسیده باشد. اتفاقی که دیشب برای فیلم رهاتر از دریا افتاد و تهیه کننده در تماس تلفنی از هموطنان شهرستانی خواست برای کمک به فیلم، به تماشای آن در سینماها بروند.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۱ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • من هم مثل آقای فواد محمدی از نیامدن قسمت پایانی شوخی کردم ناراضیم ولی فکر میکنم چون لفظ ایشان تند است گلرنگ رسانه پاسخ نمی دهند پس با لحن لطیف تری می گویم.
    با سلام به روابط عمومی گلرنگ رسانه
    و دعای سلامتی برای کارکنان موسسه گلرنگ رسانه،استاد مدیری و تمام عوامل سریال
    بنده یکی از طرفداران آثار استاد هستم و تا کنون اکثر کارهای ایشان را (تا آنجایی که سنم میرسه)را دیده ام قدیمی ترین صحنه هایی که از ایشان به یاد دارم متعلق به جنگ ۷۷ هست
    به نظرم پس از سریال قهوه تلخ که متاسفانه نصفه پخش شد و به اتمام نرسید توزیع مرتب ویلای من جای تحسین داشت اما متاسفانه تاکنون قسمت پایانی شوخی کردم عرضه نشده است با اینکه آنونس قسمت پایانی در سایت شوخی کردم موجود است و ما مطمئنیم که استاد این قسمت را ساخته اند ولی دلیل عرضه نشدن این قسمت را نمی دانیم
    از شما خواهش میکنم به این کامنت پاسخ دهید تا بیشتر از این وجهه استاد در بین طرفدارانشان تخریب نشود و بهانه ای به دست مخالفان ایشان ندهیم تا به شخصیت استاد بتازند.

  • با سلام خدمت روابط عمومی هنر اول که واقعا سزاوار برترین هاست.
    ممکن است بفرمایید نام انگلیسی فیلم بازی اسرار آمیرز چیست؟
    و اینکه آیا در این هفته در بخش بزودی محصولاتتان آنونسهای جدیدی از محصولات جدیدتان قرار خواهید داد؟
    لطفا پاسخ دهید …..سپاسگزارم.از اینکه به سوالات کاربران پاسخ میدهید.

  • با سلام و احترام
    مجموعه ۱۲ شوخی کردم در دست تکثیر است و تا اواسط هفته‌ی آینده توزیع خواهد شد.
    از تاخیر به وجود آمده و انتظار طولانی مخاطبان عذرخواهی میکنیم.

    با سپاس

    • ممنون آقای میرمجیدی از پاسخگوییتون امیدوارم تا اواسط هفته بعد توزیع شود.
      آقای محمدی دیدید با زبان لطیف تر سخن بگوییم جواب می دهند.
      به قول رییس جمهور محبوبمان:((پاسخ مناسب می‌خواهید، نه با زبان تحریم که با زبان تکریم سخن بگویید ))

  • با سلام.عنوان اصلی فیلم بازی اسرار آمیزZip & Zap and the Marble Gang و محصول ۲۰۱۳ می باشد.همچنین به زودی آنونس فیلم های جدید در سایت هنر اول قرار می گیرد.

  • با سلام به روابط عمومی موسسه هنر اول من درشهرستانمان اولین وبزرگترین فروشگاه محصولات فرهنگی دارم یک مشکل اساسی روندفروش مارو کاهش داده درفیلم های ایرانی که تازه توزیع وپخش شده توسط موسسات ثانیه نمی کشد که درسایت های اینترنتی بطور رایگان قرار می گیرد لطفا شما چاره ای بی اندیشید واگرمی توانید فیلم هایتان رابانسخه بلوری وارد بازارکنید.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید