روزانه های سینمایی
بحران ارزی دامن شبکه را هم می گیرد

بحران ارزی دامن شبکه را هم می گیرد

به دنبال نوسانات ارزی در بازار پولی کشور، نخستین علائم بروز وضعیت رو به هشدار در شبکه نمایش خانگی ظاهر شد. دبیر اتحادیه شرکت های صنایع لوح فشرده ایران طی مکاتبه ای با مسئولان امر، از نگرانی شرکت های صنعتی تکثیر لوح فشرده برای تامین ارز گفته است و از سرگردانی و بلاتکلیفی آنها برای تهیه ارز و واریز آن به حساب فروشندگان مواد خام استمداد طلبیده است. به گفته وی در حالی که مقادیر قابل توجهی از ماده خام پلی کربنات از سوی شرکت های عضو اتحادیه به کارخانجات اروپایی سفارش داده شده و هم اینک در گمرکات کشور دپو شده اند، متاسفانه علیرغم قول مساعد وزارت صنایع برای اختصاص و تامین اعتبار ارزی به نرخ مرجع، بانک ها از ابلاغ چنین دستوری از سوی بانک مرکزی اظهار بی اطلاعی می کنند. وی خاطر نشان کرده است با ادامه وضع موجود چاره ای جز مرجوع کردن محموله های وارداتی و یا تحمل هزینه انبارداری باقی نمی ماند. دبیر اتحادیه صنایع لوح فشرده از تحمیل هزینه های بانکی پس از تحریم های اعمال شده، خبر داده و خواستار مساعدت بانک مرکزی شده است.

به موجب این گزارش در هفته های اخیر افزایش قیمت کاغذ و سایر مصنوعات وارداتی، هزینه های تمام شده کالا را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با شتاب بی رویه ای همراه ساخته است. در همین رابطه دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان نیز ساکت ننشسته و از مشکلات مشابه در صنف خود چنین گفته است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید